زندگی

لاغري ودرمان آن

 

همانطوري که اضافه بودن وزن بدن از حالت طبيعي باعث بروز بيماري مي شود کم بودن آن نيز باعث بروز بيماريهاي مختلفي مي شود به علاوه هستند جواناني که به خاطر افزايش وزن بدن خود را به دست انواع داروهاي شيميايي وهورموني مي دهند وخود از عواقب آن بي خبرند.ابتدا برخي از عوامل بروز لاغري را مي آوريم.:
۱ـناراحتي هاي گوارشي وسوئ تغذيه اي ونا راحتي هاي کبدي
۲ـناراحتي هاي روحي ورواني
۳ـشغل هاي پر زحمت روحي ورواني وگاهي جسمي مانند تدريس بيشاز حد توانايي ويا کارهاي جسمي که در خور توانايي جسمي فرد نيست.
۴ـتغييراتي که در ترشحات داخلي برخي از غدد داخلي بدن انجام مي شود سبب تغيير متابوليسم بدن شده وباعث لاغري بدن مي شود.
۵ـگاهي لاغري به صورت ارثي مي باشد وفرد در حالي که در سلامت کامل به سر مي برد دچار نوعي لاغري ميباشد که اين حالت جزء بيماري محسوب نشده ونيازي به مداوا ندارد.
افراديکه از حالت طبيعي لاغرترند لازم است که ابتدا به پزشک متخصص داخلي مراجعه کنند تا از آنان آزمايشات خاصي انجام شود تا معلوم شود که آيا لاغري آنان از انگل ويا بيماري خاصي مي باشد يا خير که در صورت ابتلا به انگل ويا بيماري خاص ابتدا بايد آنرا بر طرف نمود و در غير اينصورت مي تواند به دستورات زير عمل نمايد:


۱ـورزش هاي مناسب براي خود انتخاب کرده تا عمل هضم وجذب غذا بهتر انجام شود.
۲ـغذا را از روي اشتها وميل استفاده کنيد م سعي کنيد که غذا را به ميزان لازم بخوريد چرا که همانطور که غذا بيش از انذازه باعث بروز لاغري مي شود مصرف کمتر از حد آن نيز باعث ضعف بدن شده وضمينه ابتلا به انواع بيماري را فراهم ميکند.
۳ـاز فکر وخيال بيهوده وافسردگي ودل نگراني بپرهيزيد وحساسيت هاي روحي ورواني را کنار گذاشته وسعي کنيد هميشه در بين دوستان ورفقاي خوش رو وشوخ طبع باشيد که روح را تازه مي کنند.
۴ـ از صحبت کردن زياد بپرهيزيد زيرا يکي از عوامل بسيار موثر در بروز لاغري صحبت کردن بيش از حد مي باشد  وآن هم به خاطر فشار فوق العاده اي است که به دستگاه عصبي وارد مي کند.
۵ـ از غذاهائيکه براي اينگونه افراد بسيار مفيد مي باشد گنجشک مي باشد سپس گوشت کبک وبعد از آن مغز بادام آسياب شده با  مقداري شکر وزعفران.


اگر قصد استفاده از دارو براي درمان لاغري داريد ميتوان از داروي زير استفاده نمود:
نارگيل 60گرم  انزروت 25 گرم  حجرالبقر (اندرزا) يک مثقال هر سه را پودر کرده وپنج قسمت مساوي تقسيم کرده هر قسمت را صبح ناشتا به همراه سه عدد زرده تخم مرغ نيم پز ميل کنيد. اين عمل را تا چند وقت ادامه دهيد.
از ديگر داروهاي مفيد که در اين باره گفته شده اين است که مقدار 20 گرم تخم قدامه را کوبيده وبا شير گاو ميل شود.
اين داروهايي که آورده شد از جمله داروهاي مجرب وپر فايده مي باشد که اميدوارم براي شما نيز موثر باشد  بازهم از کليه دوستان وعزيزاني که در قسمت نظرات ما را شرمنده خود مي کنند کمال تشکر را دارم. دوست خوبمان سارا خانم مطلبي فرموده بودند در باره حمام کردن سه ساعت يکبار؟؟؟ خدمت ايشان عرض شود مطلبي که در باره شستن سر بعد از 3ساعت ذکر شده بود به اين دليل بود که مشاهده شده بعضي از دوستان موهاي خود را گاهي براي2_3روز چرب مي کنند که اين عمل باعث ريزش مو مي شود. شما اگر موهايتان بعد از استحمام پف مي کند مي توانيد از روغن نسترن استفاده کنيد که با يک بار استفاده از اين دارو به ميزان قابل توجهي بر نرمي موي شما افزوده مي شود وبعد از شستن مو ديگر مويتان پف نمي کند ونيازي به استحمام 3ساعت به 3ساعت نمي باشد.دوست ديگرمان سرکار خانم محبوبه خانم که از دير باز ما را مورد لطف قرار داده اند  سوالي کرده بودند که البته جواب به ايميلشان فرستاده شد  ليکن براي آندسته از عزيزاني که همين سوال برايشان پيش آمده يکبار ديگر جواب مي دهم.استفاده از شانه چوبي بهتر بود که اشتباها پلاستيکي نوشته بودم از دقت وتوجه شما متشکرم در باره شانه کردن در حمام نيز مطلب نا گفته اي در وبلاگ مانده بود که  عرض مي کنم .در اثر رطوبت وگرمايي که به طور طبيعي در حمام وجود دارد روزنه ومنافذ پوست باز ميشوند وپوست سر نيز که از اين قاعده مستثني نمي باشد باز شده وبا شانه کردن در حقيقت موها را از غلاف خارج مي کنيم علي الخصوص اگر در حالت ايستاده باشيد که در اين حالت با کم رسيدن نسبي خون به پيازهاي مو ضعف مو خود را بيشتر نشان مي دهد. اين که فرموده بوديد موها بعد از حمام به سختي شانه مي شود به خاطر خشکي موهايتان است که اگر از نرم کننده ها استفاده کنيد احتمالا با اين مشکل مواجه نخواهيد شد در ضمن شستن موي سر با گياه  (مورد ) نرمي مو به طور طبيعي فراهم مي شود. مورد را نيز مانند حنا استفاده مي کنند با اين تفاوت که مورد رنگ نمي دهد . يار ديگر از همه دوستان خوبي که با نظراتشان ما را ياري مي کنند تشکر مي کنم.