آرایش گام بگام

 
 

 


قبل از آرايش چشم ها



داشتن نگاهي درخشان و جذاب بستگي به تعادل خط ابروها و آرايش متناسب با چشمان شما دارد.
همه چشم ها به يک طريق آرايش نميشوند و هر چشم به واسطه شکل و فرم خود آرايش مخصوص خود را دارد.
با دقت به فرم چشمان خود نگاه کنيد.
 چشمان شما به هر شکل و فرمي که باشند، شما ميتوانيد از جدول زير جهت تشخيص و يادگيري  فنون و رازهاي زيباتر شدن آنها استفاده کنيد.
به طور کلي پلک متحرک بايد کمتر ديده شود و استفاده از رنگهاي روشنتر به منظور وسعت دادن به نگاهتان داراي اهميت خاصي است.
به ياد داشته باشيد که در مرحله آخر با يک قلم مو خط بين دو سايه تيره و روشن را محو کنيد.

 

چشم هاي نوع آسيايي

چشم هاي برجسته

چشم هاي فرو رفته

چشم هاي بادامي

چه رنگي را استفاده کنيم؟

سايه روشن يا متوسط که به طرف قوس ابرو کاهش مي يابد

سايه روشن يا متوسط

سايه روشن

سايه متوسطکه به طرف قوس ابرو کاهش مي يابد

روي پلک متحرک

 

سايه متوسط و سايه تيره که در يک سوم بيروني کاهش ميابد

سايه متوسط بالاي دو تاي پلک که به دو طرف کاهش پيدا مي کند

 

دو تاي پلک

سايه روشن يا متوسط

سايه روشن

سايه روشن ابروها

سايه روشن زير ابروها

روي قوس ابرويي

سايه تيره با اثري ضخيم و محو شده با تاکيد بر گوشه هاي خارجي چشم.

سايه تيره که اثرش رو به بيرون محو ميشود

سايه تيره با اثري ظريف هم سطح مژه ها

سايه تيره که اثرش رو به بيرون محو ميشود

روي خط مژه ها

در چشمهاي برجسته پلک متحرک خيلي قابل ديدن است

در چشمهاي فرورفته پلک متحرک کمي قابل ديدن است

           

راهنماي لوازم آرايش ايريا

**********

ریمل

بگذارید تا دیگران دنیا را در برق چشمان شما کشف کنند.

ریـمـل مکمل هر مدل آرایشی است. مژه ها را حجیم تر و
بـلند تـر کـرده و زیـبـایی خــاصی را به چشمان شما هدیه
می دهد.

همه خانم ها نیابد از یک رنگ ریمل و خط چشم استفاده
کنند. رنگ پوست افراد مختلف، متفاوت است به همین دلیل هر شخص باید از میک آپی استفاده کند که با رنگ طبیعی پوست او سازگار باشد. در آرایش چشم چند رنگ و روش متفاوت است که بنا به سلیقه می توانید یکی از آنها را انتخاب کنید:

- آرایش روشن
- مشکی
- قهوه ای
- آرایش ضد آب

ما به شما پیشنهاد می کنیم که حتی اگر در تماس دائمی با آب هم قرار دارید، باز از ریمل های معمولی استفاده کنید؛ زیرا پاک کردن ریمل ضد آب دردسرهای خاص خود را دارد. اگر به دنبال یک ریمل، با دوام نسبتا خوب می گردید، بهتر است یکی از انواع ریمل های ضد لک (smudgeproof) را انتخاب کنید.

بیشتر خانم ها از ریمل سیاه استفاده می کنند، زیرا تصور می کنند که این رنگ با پوست بیشتر افراد سازگاری دارد و چهره بسیار زیبایی را در آنها ایجاد می کند. خط چشم سیاه برای بیرون رفتن از خانه در شب و بعد از غروب آفتاب مناسب است به ویژه زمانی که در کنار آن از خط چشم مایع هم استفاده کنید.

برای اینکه چشمانتان میک آپ طبیعی تری داشته باشند، سعی کنید از ریمل و خط چشم های قهوه ای سوخته استفاده کنید. این رنگ با موی خانم هایی که قهوه ای روشن، بلوند و بور است تناسب دارد. ریمل مشکی در طول روز اندکی توی ذوق میزند، اما استفاده از آن برای شب فوق العاده است.

اگر رنگ مژه های شما آنقدر روشن است که ریمل های تیره به هیچ وجه با آن هماهنگی ندارند، می توانید از انواع رنگ های روشن استفاده کنید.

استفاده صحیح از ریمل ابتدا مژه های شما را بلند و حجیم کرده، و سپس پیچ و تاب خاصی را در ان ایجاد می کند.

زیبای چشمان خود را دو چندان کنید

ریمل نقطه پایانی هر نوع آرایشی است و استفاده از آن ضروری است زیرا نه تنها مژه ها را بلند و حجیم می کند بلکه چهره ظاهری شما را به طور کلی دگرگون می سازد.

خودتان را با استفاده از 3 وسیله آرایشی که در زیر به شما معرفی می کنیم از دیگران متمایز کنید:

- ریمل
- خط چشم
- فر مژه

زمان استفاده از ریمل باید در جای خود به طور ساکن ایستاده و تکان نخورید. اگر قادر به آرایش چشم نیستید، باید در هنگام آرایش آینه ای را در نزدیکی صورت خود بگذارید و بعد آرنجتان را بر روی سطح میز قرار دهید تا از هر گونه تکان و جنبش احتمالی پیشگیری شود. این کار در هنگام استفاده از ریمل و خط چشم کمک زیادی به شما خواهد کرد.

اگر می خواهید میک آپ شما کمی شیک تر و زیباتر شود، می توانید از خط چشم های مایع و یا مدادی استفاده کنید.

رنگ های متفاوت خط چشم در بازار وجود دارد که باعث افزایش زیبایی چشم ها میشود. استفاده از رگه های طلایی و سبز باعث می شود تا چشمان شما نافذ تر جلوه کنند.

اما اگر باز هم به این ها راضی نشدید و خواستید چشمان خود را به زیباترین حالت ممکن درآورید، می توانید از فر مژه استفاده کنید. با فر کردن مژه ها چهره شما بازتر شده و قیافه کاملا هشیاری پیدا می کنید.

توجه داشته باشید که باید از فرمژه پیش ریمل استفاده نمود و همچنین هیچ گاه نباید مژه های پلک پایین خود را فر دهید.

زیرا بسیار حساس هستند و احتمال ریزش آنها خیلی زیاد است.

طرز استفاده:

سعی کنید هیچ گاه در ماشین و یا اتوبوس آرایش نکنید. اگر فرچه ریمل ناخودآگاه به داخل چشم شما فرو برود ممکن است آسیب های جبران ناپذیری به قرنیه چشم وارد شود.

ریمل از موادی درست می شود که به راحتی به باکتری و انگل آلوده می شود و قطعا هیچ کدام از ما پذیرای چنین مهمان های ناخوانده ای در چشمان خود نیستیم. اجازه ندهید تا کسی از وسایل آرایش مربوط به چشمان شما استفاده کند زیرا به عنوان مثال هیچ گاه نمی توانید فرچه ریملی را که شخص دیگری از آن استفاده کرده را بشویید و تمیز کنید.

خوب است تا ریمل خود را 4 ماه پس از باز شدن به دور بیندازید. اگر متوجه شدید که ریمل در حال خشک شدن است و یا حجم ان بیش از اندازه سنگین شده باز هم نباید از ان استفاده کنید.

می توانید برای مدتی از مارک های مورد علاقه خود استفاده کنید، اما برای تغییر ذائقه هم که شده سعی کنید هر چند وقت یکبار آنها را عوض کنید تا از مزایای نمونه های جدید نیز بهرمند شوید. خوش باشید و از چهره زیبای خود لذت ببرید.

 

 

 

 &&&&&&

آرايش لبها



آرايش لبها ميتواند به جذابيت و زيبايي صورت اضافه و يا آن را کم نمايد. نزدن رژ لب بهتر از زدن آن به طور نامرتب يا با رنگهاي نامناسب است. با رژ لب ميتوان فرم لبها را زيباتر و اصلاح نمود و با ساير اعضاي صورت متناسب ساخت. قبل از زدن رژ لب بايد لبها کاملا تمير باشند. فونديشن يا پورد معمولا روي لبها هم زده ميشود. يادآوري ميشود که رژ لب نبايد از لبي به لب ديگر زده شود. بايد کاملا اختصاصي باشد و در صورت استفاده دو نفر يا بيشتر ميتوانيد براي پاک کردن آن از گوش پاک کن استفاده کنيد.  براي انتخاب رنگ رژ لب ميتوان آن را کنار لب قرار داد و هماهنگي رنگ را با صورت پيدا نمود.
براي زدن رژ لب، لبها را در آرامش کامل به حالت کشيده و جدا از هم (به حالت لبخند) نگه ميداريم.
با استفاده از مداد مخصوص خط لب، اول لب بالا را ميکشيم که از گوشه لب شروع و به طرف وسط ادامه مي يابد سپس لب پايين را ميکشيم. رنگ مداد لب را کمي تيره تر از رنگ خود رژ انتخاب کنيد.
بعد از تعيين رنگ مناسب،  رژ لب را ابتدا به لب بالا و سپس به لب پايين ميزنيم. توجه داشته ياشيد که با آرايش ترميمي درست ميتوان  فرم لبها را  به صورت دلخواه نشان داد.
 





 

اگر لبهاي برجسته و پر نداريد، از روشنترين رنگ ممکن استفاده کنيد تا لبهاي شما پر و برجسته نمود کند.
براي جلوگيري از اينکه لب سرین یا رژ لبتان روي دندانهايتان ماليده شود. پس از زدن لب سرین یا رژ انگشتتان را داخل دهانتان کرده و لبانتان را دور آن ببنديد و انگشتتان را بيرون بکشيد. .به اين ترتيب رژ اضافه از داخل لبهايتان پاک ميشود.
قبل از زدن رژ، بايد از ويتامين اي استفاده کنيد. اين کار باعث مرطوب شدن و تغذيه لب شده و از خشک شدن و ترک خوردن لب جلوگيري ميکند.
براي اينکه دوام رژتان افزايش يابد پس از زدن لايه اول رژ  يک يا دو لايه دستمال روي لبتان بگذاريد، دوباره رژ بزنيد و دوباره دستمال را روي لبانتان بگذاريد. به اين ترتيب چربي رژ گرفته شده و رنگدانه ها و موم آن باقي ميماند.
اگر بالاي چهل سال سن داريد. پيشنهاد ما اين است که از رژهاي مات استفاده نکنيد.لبان شما با کمي درخشش زيباتر جلوه ميکنند. هميشه از برق لب استفاده کنيد تا رژتان دوام بهتري داشته باشد.
رنگ رژ لب زياد مهم نيست. ابتدا دور لبتان را با خط لب خط بکشيد و با همان خط لب لبانتان را رنگ کنيد. حال ميتوانيد برق يا رژ لبتان را بزنيد. وقتي رژ قرمز ميزنيد، ابتدا خط لب قهوه اي بزنيد و لبتان را با همان رنگ رنگ کنيد و بعد رزتان را بزنيد. به اين ترتيب رنگ قرمز دوام بيشتري پيدا ميکند.
براي اينکه از محتواي رژ لبتان حداکثر استفاده را بکنيد، لايه لايه از روي آن ببريد و در ظروف مخصوص رژ بگذاريد و استفاده کنيد.
لطفا از رژ سياه يا سبز استفاده نکنيد، مگر براي مناسبتهاي خاص مانند هالووين.
اگر ديديد که از رژتان مايع خارج ميشود آن را در يخچال بگذاريد.
از رژهاي کهنه استفاده نکنيد چون باعث پوسته شدن لبانتان خواهد شد.

برق لب

برق لبتان را روي  لب سرین یا رژ لب يا به تتهايي استفاده کنيد. به ياد داشته باشيد که برق لب باعث برجستگي و پر جلوه کردن لبانتان ميشود.
اگر لبان پر و برجسته اي داريد از برق لب کمتر استفاده کنيد.

خط لب

براي خوش فرم کردن لبها قبل و بعد از زدن رژ خط لب بزنيد.
هميشه قبل از استفاده از خط لب نوک مدادتان را تيز کنيد و سپس با نوک انگشت آرام روي آن بزنيد تا نرم و گرم شود.
هرگز از رژ و خط لب با رنگهاي متضاد استفاده نکنيد.
هنگام زدن رژ، ابتدا لبانتان را با خط لب رنگ کنيد و به اين ترتيب لايه دوم رژي که ميزنيد دوام بيشتري خواهد داشت.

زدن لب سرین یا (رژ)

رژها انواع و اقسام مختلفي دارند که هر روز به اين انواع اضافه ميشود. با اينکه انتخاب رنگ رژ يک مسئله شخصي است،  مد روز هم در تصميمگيري خانمها براي انتخاب رنگ نقش عمده اي بازي ميکند. تنوع رنگهاي  رزلبهاي
Kayla را ببينيد و انتخاب کنيد. به ياد داشته باشيد رنگ سال، صورتي است.
براي بوجود آوردن لبان زيبا، ابتدا خط لباننتان را با يک خط لب خنثي بکشيد. توجه داشته باشيد که خط خود لب را بکشيد نه خط خارج لب را. سپس خط لب مورد نظرتان را بکشيد.  بعد از آن سطح لبتان را با رنگ مورد نظرتان پر کنيد. حال از برس لبتان استفاده کنيد و اين دو رنگ را در هم پخش کنيد تا خط تفکيک آنها زياد نمايان نباشد.


لبان زيبا

برجسته جلوه دادن لبان نازک يکي از راحتترين مشکلات آرايشي است. آرايش درست ميتواند معجزه کند.
ابتدا، از مرطوب کننده کرم لب براي مرطوب کردن لبانتان استفاده کنيد و چند لحظه فرصت بدهيد تا جذب شود.
سپس، رنگ رژ  مورد نظرتان را انتخاب کنيدو به لبانتان بزنيد.(توجه داشته باشيد که رنگهاي مات و بسيار تيره لبهاي نازک را نازکتر نشان ميدهند)
حال، مداد لب متناسب با رنگ انتخابيتان را برداشته و روي خارج خط لبتان بزنيد (نه بيرون لب) . با کمک انگشت يا يک گوش پاک کن، اين خط را نرم کنيد.
بالاخره، کمي برق لب وسط لب پايينتان بزنيد و با ماليدن لبهايتان به يکديگر آن را پخش کنيد. اين کار باعث برجسته تر شدن لبانتان ميشود. البته استفاده از برق لبهاي رنگ دار به اين برجستگي مي افزايد.

رنگ قرمز درست براي شما:

براي بهترين هماهنگي، رژ قرمزي را استفاده کنيد که با تناليته پوستتان هماهنگ باشد.
برعکس چيزي که اکثر خانمها فکر ميکنند، هر کسي ميتواند رژ قرمز بزند.
کليد اين کار اين است که طيف درست اين رنگ را انتخاب کنيد که با باقي آرايش شما هماهنگي داشته باشد. به مطالب زير توجه کنيد:

اگر پوستتان روشن است و زمينه صورتي دارد:
از رنگ قرمز روشن با ته زمينه صورتي يا آبي و يا  قرمز خالص استفاده کنيد.

اگر پوستتان زمينه زرد دارد:
از قرمز گرم با ته زمينه نارنجي استفاده کنيد. از قرمزهايي که ته زمينه آبي دارند  پرهيز کنيد.

اگر پوستتن زمينه زيتوني دارد:
از قرمز خالص يا قرمزي که ته زمينه قهوه اي در خود دارد استفاده کنيد. از قرمزهايي که صورتي يا نارنجي زياد دارند بپرهيزيد.

اگر پوست تيره با زمينه صورتي داريد:
از رژ قرمز با ته زمينه آبي يا صورتي استفاده کنيد. از استفاده از قرمزي که ته زمينه نارنچي يا هلويي دارد بپرهيزيد.

اگر پوست تيره با زمينه زرد داريد:
از قرمز گرم با ته زمينه نارنجي استفاده کنيد. از قرمز با ته زميه آبي پرهيز کنيد.

براي  هر رنگ پوستي:
براي نتيجه بهتر از قرمزي استفاه کنيد که زمينه قهوه اي داشته باشد. چون قهوه اي يک سايه خنثي است، قرمزي که زمينه قهوه اي داشته باشد با هر پوستي سازگار است.

استفاده از قلم(مداد) لب

هر آرايشگري به  قلم (مداد) لب نياز دارد چون اين وسيله نقش بسزايي  در آرايش دارد.
براي برجسته کردن رنگ لبهايتان: قبل از زدن  لب سرین(رژ)، خط لب هماهنگ با رژتان را بر تمام سطح لب بزنيد.
براي جلوگيري از ريختن رژ از کنار لب: قبل از زدن رژ، خط لب هماهنگ با رژتان را به حاشيه لبهايتان بزنيد.
براي بزرگتر نشان دادن دهان: خط لبتان را در حاشيه خارجي فرم لبتان بکشيد و بعد رژ بزنيد.
براي کوچکتر نشان دادن دهان: ابتدا حاشيه لبانتان را کرم پودر بزنيد و سپس با خط لب در حاشيه داخلي فرم لبتان خط لبتان را بکشيد و سپس رژ بزنيد.

نکاتي درباره  لب سرین یا رژ لب

رژ لب و عطرهايتان را در يخچال نگهداريد تا دوام بيشتري داشته باشند.
هرگز تستر را روي لبتان آ زمايش نکنيد چون غيربهداشتي است.
رژ لب را روي نوک انگشت تست کنيد نه روي پشت دست. چون رنگ و بافت پوست نوک انگشت به پوست لب نزديکتر است.
براي پاک کردن لکه رژ لب کمي گليسيرين روي لکه رژ بزنيد و بعد آن را مانند باقي لباسهايتان بشوريد.
اگر ميخواهيد دوام رژتان بيشتر شود خط لبتان را بزنيد و لبانتان را با همان مداد لب رنگ کنيد و بعد  رژ بزنيد.
اگر از مداد لب استفاده نکنيد فرم لبتان زياد نمايان نميشود.
اضافه رنگ را به همان ترتيبي که در ابتدا گفتيم از روي لبتان برداريد (با انگشت)
اگر احساس ميکنيد که رژ لبتان از آنچه که ميخواهيد روشنتر به نظر ميرسد. قبل از زدن رژ لبانتان را با مداد لبي چند درجه تيره تر رنگ کنيد. يا اينکه از برق لب تيره تري بر روي رژتان استفاده کنيد.

انتخاب رنگ لب

لبان شما قسمتي از صورتتان است که ميتوانيد با رنگ آن بازي کنيد.بهترين راه پيدا کردن رنگ مناسب زدن آن رنگ رژ است ولي راهنماي زيادي براي اين انتخاب رنگ وجود ندارد.
اگر رنگ پوستتان تيره است، بيشترين حق انتخاب را داريد.رنگ گوجه اي، شکلاتي ها، قرمزها، رنگهاي روشن و نارنجي ها براي شما مناسب هستند.
اگر رنگ پوستتان متوسط است و ته زمينه طلايي دارد، تمام طيف هاي قرمز به شما تعلق دارند، بنفش با ته زمينه قهوه اي، صورتي يا قهوه اي با ته زمينه قرمز.
اگر پوست روشن داريد،  ميتوانيد از رنگهاي روشن مانند بژ، صدفي و صورتي استفاده کنيد.

.
 

(KAYLA)
 
*********

 آرايش چشم


 

سايه چشم:


چشمان شما نقاط اصلي و کانوني چهره شما هستند و آرايش آنها و انتخاب رنگ اين آرايش بستگي مستقيم به حالت و رنگ چشمتان دارد.
شما ميتوانيد با رنگها اندازه ها و اشکال متفاوتي به وجود بياوريد. هميشه به خاطر داشته باشيد که رنگهاي روشن باعث درشتي و رنگهاي تيره باعث کوچکتر شدن چشمتان ميشود.
هنگام سايه زدن، روشن ترين رنگ را روي کل پلک، يعني از خط مژه تا ابرو، ميکشيم. اين سايه روشن رنگ پايه آرايش چشم شما خواهد بود، درست مانند کرم پودر که رنگ پايه آرايش  صورتتان است. اين سايه روشن باعث دوام رنگ و همچنين جلوگيري از خط افتاده آرايش چشمتان ميشود.

نکته:
روزها، وقتي که عجله داريد، رنگ پايه را زده و سپس ريمل بزنيد، همين.

پس از زدن رنگ پايه روشن، رنگ متوسط را پايين ابرو بزنيد. اين قسمت از چشم جايي است که اکثر خانمها سايه چشم را ميزنند.  رنگ متوسط را روي رنگ پايه پخش کنيد.
رنگ سوم را هم ميتوانيد بيفزاييد. براي رنگ سوم از يک رنگ تيره استفاده کنيد تا در نگاهتان  عمق ايجاد کند. رنگ تيره را در امتداد خط مژه بالا و گوشه خارجي چشم و همچنين از وسط پلک پايين به سمت خارج چشم بکشيد تا با سايه اي که به پلک بالا زده ايد يک حالت مثلثي در گوشه چشم ايجاد کند. اين سايه باعث ميشود که  چشم و خط ابروي شما برجسته تر نشان داده شود.
سايه سوم را خوب پخش کنيد تا چشم شما بهتر شکل بگيرد.

چگونگي زدن سايه ميتواند چشمانتان را بزرگتر، کوچکتر، با فاصله زياد و يا با فاصله کم جلوه دهد. راز کار در اين است که سايه چشمتان را بايد طوري پخش کنيد که نگاه شما جلب توجه کند، نه سايه چشمتان.
هرگز فراموش نکنيد که قبل از آرايش پلکهاي خود را آماده کنيد. درست مانند موقعي که صورتتان را با کرم پودر براي آرايش آماده ميکنيد.


نکته:
هنگام زدن سايه چشمانتان را باز نگهداريد و کمي سرتان را به عقب متمايل کنيد تا به خوبي ببينيد که چه ميکنيد و سايه درست روي پلک شما بنشيند.
افراد سن بالاتر ميتوانند از سايه هاي هفترنگ استفاده کنند.
اگر پلکهاي پف کرده داريد، سعي کنيد از رنگهاي مات براي سايه چشمانتان استفاده کنيد.

ريمل:

بعد از رژ لب، ريمل مهمترين وسيله آرايشي شماست که باعث درشتي چشمها و جلوه دار شدن مژه هايتان ميشود. غير از تنوع رنگ، ريمل ها انواع مختلفي دارند، ضخيم کننده، بلند کننده، حجم دهنده، پر رنک کننده، ضد آب و معمولي.
روش زدن ريمل براي جلا دادن نگاه شما اهميت به سزايي دارد. بايد توجه داشته باشيد که ريمل شما تمام سطح مژه، از ريشه تا نوک آن، را بپوشاند.
براي مژه هاي بالا، قبل از کشيدن برس ريمل روي مژه ها، ميله ريمل را روي پايه مژه هايتان بماليد تا به اندازه کافي رنگ روي مژه هايتان بنشيند. سپس اين رنگ را با استفاده از برس ريمل ، از پايين تا بالاي مژه به خوبي بکشيد. اگر اين کار را با دقت انجام دهيد، مژه هايي زيبا با نوکهاي جدا از هم خواهيد داشت.
هنگام زدن ريمل به مژه هاي پايين، ميله ريمل را به صورت عمودي نگه داشته و آن را به چپ و راست حرکت دهيد. مراقب باشيد که زير چشمانتان را لک نکنيد.
وقتي ميخواهيد بيش از يک بار ريمل بزنيد، شانه زدن مژه ها بين ريمل زدنها باعث ميشود که مژه هاي شما به هم نچسبند.

نکته:
اگر ريمل شما نو است و ميزان ريمل روي ميله آن زياد است، اضافه آن را با  دستمال پاک کنيد.
اگر ميخواهيد ماده ريمل بيشتر روي برس آن بنشيد، برس را داخل ظرف بچرخانيد. هيچوقت آن را در ظرف ريمل بالا و پايين نکنيد، چون باعث ميشود که ريمل داخل ظرف زودتر از معمول خشک شود.

خط چشم:

بازار خط چشم بسيار بازار شلوغي است، چون شرکتهاي مختلف انواع مختلف اين محصول را به بازار داده اند که بايد در انتخاب آن بسيار دقت کرد. خط چشم در انواع، مدادي، مايع و پودري وجود دارد .
اگر از مداد خط چشم استفاده ميکنيد، دقت کنيد که نوک آن نرم باشد تا به راحتي بتوانيد خط چشمتان را بکشيد. اين موضوع بسيار مهم است چون پوست پلکهاي شما بسيار حساس و آسيب پذير است. کشيدن خط چشم بخشي از هنر آرايش کردن است  که احتياج به تمرين و مهارت نسبتا زيادي دارد.
مداد خط چشم مجبوبيت زيادي دارد چون کشيدن خط چشم با آن آسانتر است و شما ميتوانيد به راحتي حالتي را که ميخواهيد به چشمانتان بدهيد.
اگر ميخواهيد فاصله چشمانتان را بيشتر جلوه دهيد، هنگام کشيدن خط چشم روي گوشه داخلي چشم بيشتر تا کيد کنيد و اگر ميخواهيد اين فاصله را کمتر جلوه دهيد، روي گوشه خارجي چشم  بيشتر تاکيد کنيد و گوشه داخلي را روشن تر نگه داريد.  براي داشتن چشمان خمار گوشه خارجي خط چشمتان را کمي به بالا متمايل کنيد.

نکته:
هنگام استفاه از مداد خط چشم، دهانتان را کمي باز نگهداريد تا عضلات چشمتان شل شوند. به اين ترتيب کشيدن خط چشم راختتر شده و نيازي نيست که پوست پلکتان را بکشيد.
تا جاييکه ميتوانيد خط چشمتان را نزديک به مژه هايتان بکشيد تا از به وجود آمدن خط سفيد بين مژه و خط چشم جلوگيري کنيد.

نکات آرايش چشم:

·         هنگام زدن سايه چشم توجه داشته باشيد که سايه تيره، چشم را کوچکتر و سايه روشن، چشم را درشتتر نشان ميدهد.

·         رنگ روشن سايه را رو ي کل پلک بکشيد.

·         رنگ متوسط را روي پايين پلک بکشيد.

·         رنگ تيره را روي گوشه خارجي بکشيد تا به نگاهتان عمق بدهيد.

·         خط چشم را به آرامي با کششهاي کوتاه، از داخل به خارج چشم بکشيد.

·         ريمل به نگاهتان جلا ميبخشد.

توجه داشته باشيد که سايه چشمتان را هنگام آرايش خوب روي هم پخش کنيد. چونکه شما نميخواهيد سايه تان در سه رنگ جلوه کند.
همچنين دقت کنيد که ريمل کمتري روي مژه هاي پايين بماليد.
اگر مژه هاي به هم چسبيده داريد، با شانه مژه آنها را شانه کنيد.
اگر زير چشمانتان مشکلي از قبيل پف، لکه يا... داريد، توجه داشته باشيد که زدن ريمل به مژه هاي زيرين توصيه نميشود، چون اين کار پف و يا لکه ها را برجسته تر جلوه ميدهد.
اگر دور چشمتان کبودي دارد ميتوانيد با سايه مگنت اين کبودي را به حد اقل برسانيد و بعد چشمانتان را آرايش کنيد.

 

(KAYLA)
 آرایش

 ********

آرایش گام بگام

اولين گام براي آرايش توجه به ابروان است.  ابروان نقش قاب را براي چشم بازي ميکنند، يک تصوير زيبا در قاب زيبا و مناسب

جلوه بيشتري پيدا ميکند. ابروان کمک ميکنند  که چشمها و صورت  قشنگي واقعي خودشان را بيشتر نشان  دهند، البته در

صورتي که مرتب و  فرم گرفته باشند.

بايد بيشتر سعي کنيم که ابروها را تا حد امکان طبيعي نگهداريم. بعضي ابروها فقط نياز به برداشتن چند تار مو بعضي با تغيير

دادن فرم، کامل ميشوند. البته موقع برداشتن ابرو بايد توجه داشت که موها يکي يکي و در جهت رشد مو برداشته شوند. براي

برداشتن ابرو حتما لازم است چند نکته رعايت شود.

بايد تو.جه داشته باشيم که چگونه فرم ابروان را پيدا کنيم. مداد را در امتدا بيني تا گوشه داخلي چشم ميگذاريم، به اين ترتيب

خط شروع ابرو مشخص ميشود. موهاي بين دو ابرو را بايد برداشت. مداد را کنار بيني ميگذاريم به طوريکه امتداد آن از وسط

مردمک چشم بگذرد، و يا به طور عمودي روي صورت قرار ميدهيم تا از کنار لبه خارجي چشم عبور کند. حال محل بالاترين نقطه

ابرو را مشخص ميکنيم. مداد را کنار بيني، در مسيري که از گوشه خارجي چشم عبور ميکند قرار ميدهيم تا نقطه انتهايي ابرو

را مشخص کنيم.

ابروي خوش فرم به زيبايي و جذابيت صورت ميفزايد تا حدي که حتي با حرکت ابرو و چشم ميتوانيم احساس خودمان را نيز ابراز

کنيم. وقتي ابروها باريک و بالا هستند به صورت حالتي ميدهند که بيننده را بيشتر متوجه ابروها ميکند تا ساير اعضاي صورت.

ابروهايي که فاصله بين آنها زياد باشد و گوشه خارجي ابرو کمي رو به پايين باشد نگاهي خالي و بيتفاوت به چشم ميدهد.

ابروهاي پهن و نزديک به هم چهره را اخم آلود و ترشرو نشان ميدهد.

فاصله طبيعي بين دو چشم در ابروهاي طبيعي  برابر است با پهناي يک چشم.

در چشم هاي نزديک به هم بايد فاصله ابروها را به اندازه پهناي يک چشم بگيريم و اشکالي ندارد که مداد اندازه گيري کمي در

گوشه داخلي چشم به طرف چشم قرار بگيرد.

براي چشم هاي دور از هم نيز فاصله دو ابرو را به اندازه يک چشم فرض ميکنيم و مداد را جهت اندازه گيري کمي داخل تر قرار

ميدهيم، البته در گوشه خارجي چشم.1

در بعضي افراد ابروها رو به پايين رشد ميکنند که حتما بايد آنها را با قيچي کوچک مخصوص ابرو و مژه کوتاه کنيم و جالب است

که در اين نوع ابروها حتي مژه ها هم مسير رشدشان به طرف پايين است و مستقيم همه آنها را ميتوانيم به وسيله فر مژه

تاب بدهيم.


 

برگرفته از کتاب:
آرايش راز زيبايي و جواني

تاليف:
  پريچهر فتحي

 

 


 
گروه اینترنتی قلب من