۸ توصیه برای پاک‌کردن آرایش

گروه اینترنتی قلب من
 

 

اگر شما از آن دسته بانوانی هستید كه بدون پاك‌كردن آرایش صورت‌تان به رختخواب می‌روید، بدانید كه دارید بزرگ‌ترین خیانت را به پوست صورت‌تان می‌كنید. در صورتی كه  مواد آرایشی روی سطح پوست شما باقی بمانند، جذب روزنه‌های پوستی شده و می‌توانند سلامت پوست‌تان را به خطر بیندازند. پاك‌‌كردن آرایش به پوست فرصت می‌دهد تا نفس بكشد.
۱) فراموش نكنید بهتر است یك پاك‌كننده آرایش خوب تهیه كنید. این از آن مواردی است كه خرج كردن پول بیشتر به نفع سلامت پوست‌تان خواهد بود. مارك‌های معروف تجاری لوازم آرایش، به‌طور معمول پاك‌كننده‌های خوبی نیز به بازار عرضه می‌كنند.
۲) برای پاك‌كردن آرایش چشم، از مواد پاك‌كننده آرایش كه ویژه چشم است، استفاده كنید. چشمان شما بسیار حساسند و نیاز به مراقبت بیشتری دارند.
۳) آرایش صورت شما مانند كرم‌پودر و رژ لب به راحتی به وسیله پاك‌كننده‌های آرایشی كه پایه آبی دارند، از روی پوست‌تان پاك می‌شوند. ولی آرایش چشم مثل سرمه، ریمل و خط چشم نیاز به مواد پاك‌كننده قوی‌تری دارند. این مواد پاك‌كننده باید پایه روغنی داشته باشند تا این مواد آرایشی سمج را از چشمان شما پاك كنند.
۴) برای پاك كردن آرایش چشمان‌تان، از حركات ملایم‌تر دست‌تان روی پوست اطراف چشم استفاده كنید چون پوست این نواحی بسیار حساس است و امكان آسیب‌دیدن و چروك خوردن آن زیاد است.
۵) برای پاك‌كردن آرایش یك تكه پنبه یا پد پنبه‌ای را به مواد پاك‌كننده آغشته كنید و روی پوست صورت، اطراف چشم و گردن خود بكشید. در صورتی كه با این روش، آرایش شما پاك نشد، چند نقطه از ماده پاك‌كننده را در چند جای صورت‌تان بگذارید، سپس با یك گلوله پنبه مرطوب آن را در تمام صورت‌تان پخش كنید با این روش حتی مواد آرایشی نفوذ كرده به منافذ پوست‌تان نیز خارج می‌شوند.
۶ ) در صورتی كه اصلا آرایش نمی‌كنید، لازم است شما هم در پایان روز، صورت‌تان را با یك پاك‌كننده ملایم تمیز كنید تا بقایای گرد و غبار و آلودگی‌های هوا از روی سطح پوست‌ شما پاك شوند. این روش از چرب شدن پوست شما و جوش‌زدن آن جلوگیری می‌كند. تمیزكردن منظم پوست آن را براق و سالم می‌كند.
۷ )پاك‌كننده‌هایی را كه در آن الكل به كار رفته است، خریداری نكنید. این پاك‌كننده‌‌ها گرچه باعث می‌شوند در سطح پوست‌تان احساس تازگی كنید ولی در طولانی مدت موجب خشكی پوست شما می‌شوند.
۸) كسانی كه پوست حساسی دارند باید در هنگام خرید پاك‌كننده‌ها دقت بیشتری به خرج دهند. می‌توانید نمونه این محصولات را روی پوست بازوی‌تان امتحان كنید و اگر به آن حساسیت نداشتید، آن را خریداری كنید. پاك‌كننده‌های ملایم برای شما مناسب‌ترند.‌

 


 
گروه اینترنتی قلب من