۱۰نکته برای جنگ منصفانه

گروه اینترنتی قلب من
 

 

 

 


زمانی که دو فرد مختلف زندگی خود را با هم شریک می شوند

آنها ناخودآگاه ممکن است با هم اختلاف نظر داشته باشند و روی اعصاب هم راه بروند

 

جر و بحث ها جز جدانشدنی و نورمال زندگی زناشویی هستند. زمانی که دو فرد مختلف زندگی خود را با هم شریک می شوند آنها ناخودآگاه ممکن است با هم اختلاف نظر داشته باشند و روی اعصاب هم راه بروند به عنوان زوج های تازه عروس یا تازه داماد، آنها به زودی در میابند که جر و بحث ها می تواند سالم باشد و یکی از بخش های سودمند ازدواج به شمار برود تا زمانی که شما بدانید که چگونه باید منصفانه بجنگید.

به دقت گوش کنید

حرف همسر خود را قطع نکنید. به زن یا شوهر خود به خوبی گوش کنید و اگر صحبتی دارید و پیشنهادی دارید نگهدارید تا وقتی که او صحبتش تمام شد به وی بگوئید.

صدای خود را پایین نگه دارید
صدای خود را بالا نبرید. از فریاد زدن و داد زدن دوری کنید چرا که به او این حس را می دهید که بچه ای است که دارید وی را تربیت می کنید و یا اینکه به او حمله می کنید. آهنگ و صدای خود را پایین و در حد نورمال نگه دارید.

از سرزنش و مسخره کردن بپرهیزید
سرزنش کردن فقط باعث ایجاد سوء تفاهم می شود و او را ناراحت می کند. دعوای شما نباید تبدیل به یک شوی تلویزیونی کمدی شود. تمسخر کردن را حذف کنید و تا به حدی از درک نسبی برسید سریعتر از حدی که حتی تصورش را داشته باشید.

مواظب زبان بدنتان باشید
به حالت بدنتان و نحوه ی صورتتان دقت کنید. بازوهای ضربدری، ابرو های اخمو و عصبانی به شریک شما می گوید که مخالف هستید و این به آن معنی است که رسیدن به راه حل، امری غیر ممکن است. بدن آرام و معمولی تنش را در مرز نگه می دارد و امید را افزایش می دهد. به همسر شما می گوید که شما نسبت به پذیرش ایده های او باز هستید حتی اگر چه عقیده شما با او متفاوت است.

به هم القاب ندهید
بعضی وقت ها در اوج دعوا حرفهایی می زنید که واقعا از ته دل نیست و بعدا هم فورا پشیمان می شوید. احتمالا اگر هیچ کدام از شما حرف بدی نزنید و به هم توهین نکنید، خوشحالتر خواهید بود. این گونه رفتار ها، رفتار های نابالغ است و احساسات طرف مقابل را جریحه دار می کند. اگر خیلی عصبانی هستید، بیرون بزنید. زمانی را اختصاص دهید تا دوباره دور هم جمع شوید و در مورد موضوع بحث کنید چنانکه زمانی را نیز برای اینکه هر دو آرام شوید، اختصاص می دهید.

آینه یکدیگر هستید
بعد از اینکه به همسرتان در یک موضوع خاص گوش دادید حرف وی را به درستی تکرار کنید تا مطمئین شوید که وی را به درستی درک کرده اید. این باعث می شود که صحبت طرف مقابل را به خوبی متوجه شوید و هر گونه سوء تفاهم را بررسی کنید.

نظر مخالف را بپذیرید

برخی اوقات شما سر یک موضوع خاص نظر متفاوتی دارید. شما دو نفر انسان های خاص هستید پس شما هیچوقت مثل هم فکر نخواهید کرد. این مسئله ای نیست، در حقیقت چیزی که رابطه شما را جذب می کند و تنها چیزی که باعث شده شما دو نفر به هم جذب شوید همین اختلاف نظر است. ولی شما باید اختلافات هم را بپذیرید و آن را تحمل کنید.

احساساتتان را دوباره ابراز کنید.
در حین مکالمه بگوئید " عاشقت هستم" یا " می خواهم به تو کمک کنم" یا " من به تو اهمیت می دهم" . بگوئید و واقعا از ته دل بگوئید. حرف شما باید این باشد که به همسر خود بفهمانید که عشق شما جا و مکان خاصی ندارد. از این طریق به او حس امنیت را می دهید تا بتواند به راحتی در مورد تفاوت هایش صحبت کند بدون ترس از اینکه ممکن است عشق و احساسات شما را نسبت به خود از دست بدهد.

احساسات خود را در شیشه نکنید
عدم آشکار کردن چیز هایی که شما را ناراحت می کند فقط تنفر ایجاد می کند. سرانجام شما منفجر می شوید و دقیقا مانند این است که در یک زمان نا مناسب در یک راه احساسی باشید و این فقط شکاف های میان شما و همسرتان را بزرگتر و عمیق تر می کند. شما باید در مورد مسئله ای که شما را اذیت می کند به آرامی صحبت کنید و از این طریق مانند یک فرد عاقل عمل کنید.

بوسیدن، نوازش کردن و در آغوش گرفتن
زمانی که با یکدیگر در جدال هستید به همدیگر فضا بدهید. اما در یک زمان مناسب از همسرتان دلجویی کنید یا او را ببوسید و یا او را در آغوش بگیرید این کار به وی این اطمینان را می دهد که شما هنوز با وی در ارتباط هستید و هنوز به وی اهمیت می دهید.

 

 


 
گروه اینترنتی قلب من