آمریکا از جنگ‌افزارهای جدید در جنگ افغانستان استفاده می‌کند

 

آمریکا به منظور کاهش تلفات انسانی خود، جنگ افزاری که از آن به هواپیمای انتحاری یاد می‌شود تولید و قصد استفاده از آن در جنگ افغانستان و مقابله با شبه‌نظامیان در مناطق مرزی پاکستان را دارد.

به گزارش فارس، این جنگ‌افزار آمریکایی هواپیمای جدیدی است به وزن 2 کیلوگرم که همچون یک عامل انتحاری خود را به هدف زده و خود نیز منهدم می‌شود.
سدهارت شری واستو کارشناس و نویسنده پاکستانی با ارائه گزارشی در زمینه هواپیماهای بدون خلبان جدید که توسط آمریکا طراحی شده و در روزنامه امت به چاپ رسیده است، می‌نویسد که هدف از طراحی هواپیماهای جدید کاهش تلفات انسانی در حمله هواپیماهای بدون خلبان و انفجار دقیق هدف مورد نظر می باشد.
سیستم هواپیماهای جدید طوری طراحی شده که قادر است در هر شرایط آب و هوایی و جغرافیایی هدف خود را جستجو کرده و از بین ببرد.
این هواپیما می تواند فردی را که قصد عملیات انتحاری دارد قبل از رسیدن به هدف از بین برده و همچنین خودروی در حال حرکت تروریست ها را قبل از رسیدن به مقصد منفجر سازد.
شرکت آمریکایی(ايرو ويرومنت) که سازنده این محصول می باشد اعلام کرد که هواپیمای بدون خلبان جدید یکی از افتخارات بزرگ این شرکت از آغاز تاسیس آن تا کنون است و نام این هواپیماها با اقتباس از عملیات خلبان های ژاپنی که با عملیات انتحاری کشتی های آمریکایی را هدف قرار می دادند، "کامی‌کازی"نهاده شده است.
سبک بودن و جابه جایی آسان سبب شده سربازان آمریکایی با جدا کردن قسمت بال هواپیما به راحتی بتوانند آن را در کوله پشتی خود جای دهند و به هر جا که خواستند حمل کرده و به پرواز در آورند.
اختراع هواپیماهای بدون خلبان جدید که انرژی حرکتی مورد نیاز خود را از برق تامین می‌کند موجب حیرت پنتاگون شده و این سازمان با استقبال از تولید انبوه این هواپیماها، مبلغ 4 میلیون و 900 هزار دلار به شرکت (ايرو ويرومنت) پرداخت کرده است.
ژنرال تام هیرنگ معاون شرکت آمریکایی مورد نظر اعلام کرده علاوه بر تولید هواپیماهای بدون خلبان جدید که در پنتاگون به انتحاری شهرت یافته‌اند این شرکت در صدد است با تولید انواع ربات جنگنده و سایر محصولات انتحاری تلفات انسانی را در جنگ افغانستان به حد‌اقل رسانده و انقلابی در تولید صنایع نظامی بوجود آورد.
هواپیماهای بدون خلبان جدید با استفاده از سیستم ماهواره‌ای و دوربین های حساس خود می‌تواند فیلم هدف متحرک را به سرباز نشان داده و تصاویر چند بعدی از مکان های مختلف را نیز برای وی ارسال نماید و بعد از انجام این ماموریت ها با مواد منفجره‌ با قدرت انفجار بالا که درون هواپیما جاسازی شده انواع اهداف متحرک را نابود سازد.
این هواپیمای بدون سرنشین که به صورت ساکت و بدون سر و صدا پرواز می‌کند و خود را به اهداف انسانی می‌زند، دارای یک موتور الکتریکی مینیاتوری است و قابلیت ارسال تصاویر زنده به مرکز فرماندهی را نیز داراست و به سربازان در شناسایی دشمنان کمک می‌کند.
طی مراحل عملیاتی شدن این جنگ‌افزار به ترتیب زیر است:
‌١ـ پرتاب از یک لوله
‌٢ـ باز شدن بال‌ها پس از پرتاب
‌٣ـ‌ پرواز بی‌صدا در آسمان
‌٤‌ـ‌ ارسال تصاویر زنده به مرکز فرماندهی
‌٥ـ شناسایی هدف مورد نظر
‌٦ـ دستور فرماندهی برای اصابت به هدف
‌٧ـ‌ امکان لغو دستور اصابت تا لحظاتی قبل از برخورد با هدف
‌٨ـ برخورد با فرد مورد نظر
‌٩‌ـ انفجار مواد منفجره کوچک
‌١٠ـ اجتناب از کشتن اطرافیان
به گزارش پایگاه خبری فرانس پرس، آمریکا به زودی هواپیماهای انتحاری جدید موسوم به کامی کازی را در وزیرستان شمالی واقع در مناطق قبایلی پاکستان و افغانستان به کار خواهد گرفت که به ادعای این منبع، سرنوشت جنگ افغانستان را تغییر داده و امکان استقرار دائمی نیروهای آمریکایی را در افغانستان فراهم خواهد کرد.
به ادعای سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سی ی ای)، حملات موشکی هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا برای از بین بردن شبه نظامیانی صورت می‌گیرد که با استقرار در خاک پاکستان، عامل ایجاد درگیری و خشونت در افغانستان ھستند.
نیروهای آمریکایی به طور معمول به بهانه نابودی و مبارزه با تروریست‌ها در خاک پاکستان بوسیله هواپیماهای بدون سرنشین به مناطق قبایلی حمله می‌کنند که تاکنون عده زیادی از مردم بی‌گناه در این حملات قربانی شده‌اند.