طرح آمریکا برای حمله به پاکستان

 

Description: http://www.payam-aftab.com/images/empty.gif

یک منبع روسی در پاسخ به پرسش تحلیلگر پاکستانی، طرح آمریکا برای حمله به پاکستان که قرار بوده از 5 جبهه صورت گیرد را فاش کرد.
سید زید زمان حامد تحلیلگر پاکستانی و مدیر مؤسسه مطالعات دفاعی (Brass Tacks) با ارائه تحلیلی از قصد آمریکا برای حمله به پاکستان خبر داد.
زید حامد در تحلیل خود می‌نویسد: «این تحلیل را پیش از این نیز ارائه کرده و اشاره کردیم که آمریکا در تلاش است تا برای یافتن یک راه میانبر برای رسیدن به نیروهای محصور شده خود در افغانستان از بندر گوادر استفاده کند و همچنین سعی دارد تا رهبران ارتش پاکستان را از میان بردارد
این تحلیلگر پاکستانی می‌افزاید: «در نامه محرمانه ارسالی (دولت پاکستان) به مایک مولن فرمانده وقت ارتش آمریکا نیز لیستی از 326 هدف وجود داشت که قبل از حمله باید از میان برداشته شوند
وی با تصریح اینکه تردیدی نیست که ما در حال جنگ با آمریکا هستیم، افزود: «آمریکا خواهان جنگ است اما به خاطر مواجهه با بحران اقتصادی در کشور خود، بلوکه شدن تدارکاتش در پاکستان و افشای موضوع نامه محرمانه اخیر قادر به انجام این کار نیست
مدیر مؤسسه مطالعات دفاعی (Brass Tacks) تأکید می‌کند که وقوع این جنگ تنها در صورتی امکان پذیر است که ما به آمریکا اجازه دهیم تا خود را در افغانستان تقویت کند، در غیر این صورت آنها را نابود کرده‌ایم.
زید حامد در ادامه با بیان اینکه در این شرایط ما به هیچ عنوان نباید اجازه عبور این تسلیحات جنگی را به آمریکایی‌ها بدهیم تا از آنها برای شروع یک جنگ بر ضد خودمان استفاده کنند، به طرح پرسش با یک منبع روسی پرداخته و می‌پرسد: «حال با در نظر گرفتن موضوع نامه، فکر می‌کنید که آیا باید مسیر اکمالاتی آنان را باز کنیم یا خیر؟»
زید حامد در ادامه تحلیل خود به ذکر پاسخ منبع روسی پرداخته و به نقل از این منبع می‌نویسد: «نظر شما درست است. ما اطلاعات موثقی در اختیار داریم که نشان می‌دهد آمریکا به شدت در حال آماده شدن برای انجام یک حمله همه جانبه بر ضد پاکستان است در واقع، این حمله قرار است از پنج جبهه انجام شود:
-
حمله از افغانستان، که به طور عمده شامل درگیری هوا به هوا تا از بین بردن نیروی هوایی پاکستان می‌شود.
-
از شمال دریای عرب و از طریق یک ناو هواپیمابر مثل CVN-74 John C. Stennis. در این جبهه با استفاده از موشک‌های بالستیک حملاتی به مقر ارتش پاکستان و محل اقامت سایر افسران نظامی انجام خواهد شد.
-
ورود سربازان پیاده نظام به بندر کراچی و گوادر پس از به قتل رساندن افسران ارشد نظامی، نه از افغانستان.
-
از طریق ایجاد جنگ داخلی به کمک احزاب سیاسی وابسته به سیا
-
برافراشتن پرچم دروغین جنگ در هند و دادن بهانه به دست ارتش هند برای حمله به پاکستان. البته این تنها پس از آن انجام می‌شود که نابودی فرماندهی ارشد ارتش پاکستان محقق شده باشد.
این طرح تقریباً یک طرح بدون اشتباه است و اگر بخواهیم صادقانه صحبت کنیم باید بگوییم که در شرایط کنونی پاکستان هیچ راهی برای دفاع از خود ندارد.
اما آنچه شما بدان اشاره کردید نیز صحیح است. تشکیلات نظامی موجود در افغانستان هنوز برای جنگ با ارتش پاکستان کافی نیست. اگر مسیر اکمالاتی ناتو در هر صورتی بازگشایی شود (حتی پس از وضع مالیات) مطمئن باشید که یک ماه پس از انجام این کار جنگ آغاز خواهد شد
زید حامد در ادامه با تأکید بر اینکه این بار آمریکا دیگر با به تأخیر انداختن طرح خود ریسک نخواهد کرد، تصریح می‌کند که اگر مسیر تدارکاتی ناتو باز شود مطمئن باشید که پاکستان در مدت شش ماه پس از انجام این کار نابود خواهد شد.
پاکستان از 38 روز پیش اقدام به مسدود کردن مسیر ارسال تدارکات ناتو به افغانستان کرده است.
این در حالی است که هم اکنون 2 کشتی متعلق ناتو که بیش از 350 موتر «هام وی» (humvee) را حمل می‌کنند در بندر کراچی لنگر انداخته‌اند و 2 کشتی دیگر تدارکات ناتو نیز به زودی وارد بندر کراچی خواهند شد.
گزارشات برخی رسانه های منطقه حاکیست که توقف ارسال محموله های ناتو در پاکستان، مشکلاتی را برای این سازمان به ویژه در زمینه سوخت ایجاد کرده است.
روابط پاکستان با آمریکا بعد از حمله هلی‏کوپترهای ناتو به پوسته‌های مرزی این کشور به پایین‌ترین سطح خود در تاریخ روابط 2 کشور رسیده و با فزونی تنش میان واشنگتن و اسلام‌آباد نه تنها آخرین امیدها برای تجدید روابط با پاکستان را با چالش مواجه ساخته بلکه نشانه‌هایی از تشدید بحران در روابط 2 کشور را بروز داده است.