توطئه پنهان و خطرناك رژيم صهيونيستي در افغانستان

توطئه پنهان و خطرناك رژيم صهيونيستي در افغانستان

پایگاه خبری الجزیره در گزارشی فاش کرد که رژیم صهیونیستی برای حل بحران تداوم نسل یهودیان و بحران جمعیتی خود به یهودی‌سازی قبایل افغانستان و کوچاندن آنان به فلسطین اشغالی روی آورده است. 
این پایگاه در مقاله‌ای به نام صنعت یهودی‌های افغان به قلم بشری الانصاری گزارش کرد که رژیم صهیونیستی برای حل مشکل و بحران در نسل یهودیان دست به دامن قبایل بدوی در افغانستان شده و درصدد است آنان را یهودی کند و سپس به فلسطین اشغالی انتقال بدهد. 
الجزیره با به استهزا گرفتن موجودیت، تاریخ و ‌هویت رژیم‌صهیونیستی نوشت: چه بدبخت است این دولت عبری [رژیم صهیونیستی] با آن جغرافیای محدود و تاریخ ساختگی و هویت دروغین و بمب بحران جمعیتی که در قلبش کاشته شده و هر لحظه آماده انفجار است. چنین افکار و دغدغه‌های هولناکی همیشه با دولت‌های مختلف در اسرائیل بوده و سبب شده است تا اسرائیل در فکر یهودی کردن قبایل و سپس مهاجرت دادن آنها به سرزمین موعود باشد تا بدین ترتیب از یک سو نیاز خود به دفاع و امنیت و از یک سو خطر جمعیتی را که سرنوشت اسرائیل را تهدید می‌کند، پاسخ بگوید. 

در راستای همین اهداف، اسرائیلی‌ها به تاریخ‌سازی بر اساس افسانه‌ها و نسب‌سازی در قبایل مختلف که برخی از آنان کاملا با هم متفاوت است روی آورده‌اند سپس طرحی را آغاز کرده‌اند مبنی بر پیدا کردن قبایل گم شده یهودی در روسیه، هند، اتیوپی، آسیای میانه، گینه، چین، نیجریه، ژاپن، قبایل سرخ‌پوست آمریکای شمالی و اخیرا نیز در زیر آوارها و خرابه‌های افغانستان. این جستجو بر اساس آیه شماره 12 باب یازدهم سفر اشعیاء کتاب مقدس (تورات) است که می‌گوید: پرچمی برافراشته می‌شود و پراکنده‌شدگان اسرائیل و تبعیدشدگان یهود از چهار سوی زمین گرد هم جمع می‌شوند . اسرائیلی‌ها هر گونه که بخواهند و با منافع‌شان سازگار باشد و هر گونه که بر رژیم آنان سرپوش سیاسی، دینی ‌یا قانونی بگذارد تفسیر می‌کنند همانطور که تلاش می‌کنند مهندسی ژنتیک را بهانه‌ای قرار ‌دهند برای مشروعیت بخشیدن علمی به مقوله‌های تورات. الجزیره نوشت: پس از آنکه طرح سازش با برخی دولت‌های عربی به پایان رسید، دیدگان موسسات و نهادهای اسرائیل به افغانستان دوخته شد تا بدین صورت به قلب بزرگ‌ترین جامعه قبیله‌ای کره خاکی نفوذ کنند. قبایل پشتون مسلمانی که در نوار مرزی افغانستان و پاکستان زندگی می‌کنند. 

از اصالت نژاد تا نژاد ساختگی 

برعکس مسیحیت که در افغانستان سابقه‌ای ندارد، شهرهای بزرگ افغانستان مثل کابل، هرات، بلخ، میمنه، غزنه و قندهار در طول قرون اخیر شاهد اقلیت‌های یهودی بوده است. طبق اعلام روزنامه هرالد تریبون (شماره 4 نوامبر 1969) (1328 ش) اقلیت‌های یهودی در اوایل قرن بیستم حدود 10 هزار نفر می‌شده است که پس از تاسیس اسرائیل و پس از جنگ 1346 و آتش زدن مسجدالاقصی در سال 1348 اقلیت‌های یهودی با حساسیت مردم افغانستان روبه‌رو شدند. امری که سبب مهاجرت ثروتمندان یهودی به شهر نیویورک آمریکا و مهاجرت فقرای آنان به محله بخارا در قدس و تل‌آ‌ویو شد و جز 30 خانواده یهودی از آنان در افغانستان باقی نماند. 
تعداد یهودیان افغانی‌الاصل که اکنون در اسرائیل هستند طبق منابع اسرائیلی حدود 10 هزار نفر است و شهر نیویورک فقط 200 خانوار از یهودیان افغان را در خود جای داده است. نخستین کسی که مهاجرت یهود افغان را به فلسطین آغاز کرده فردی به نام ملا بنیامین در سال 1271 بود. 
بنابراین گزارش، یهود افغان، همانطور که اسحق بن زوی از روسای اولیه اسرائیل اعلام کرده است ویژگی‌های خاص خود را دارند اینان القاب دینی رایج میان علمای مسلمانان افغان مانند ملاجردشی، ملاجان، ملاکویین و ملابنیامین برای خود استفاده می‌کنند. 
عجیب این است که اسحق لوی که در دی ماه 84 در کابل از دنیا رفت و به فلسطین منتقل شد تا در جبل زیتون دفن شود آیات قرآن را مانند حرز و دعا می‌نوشت و به مشتریان افغان خود می‌داد. پس از مرگ وی زبلان سمنتو سخنگوی گروه یهودی‌های افغان شد. زبلان در کنیسه یهودی زندگی می‌کند که 40 سال پیش در خیابان محلات الزهور در کابل پایتخت افغانستان ساخته شد. 
مقاله به سندسازی صهیونیست‌ها در افغانستان اشاره و تصریح دارد و می‌افزاید: رژیم صهیونیستی با دو هدف در صدد جعل انساب قبایل افغانی و منسوب کردن آنان به اقوام یهودی است عادت و رسمی در قبایل افغان وجود دارد که براساس آن هر قبیله‌ای نسب خود را به یک پیامبر یا یک نماد بزرگ تاریخی منسوب می‌کند. داستانی در میان قبایل پشتون و نسبت آنان به یکی از فرزندان بنی‌اسرائیل وجود دارد و می‌گوید که بخت‌النصر پس از کشتار وسیع آنان، آنها را در کوه‌های غور در غرب افغانستان اسکان می‌دهد. 
به نوشته الجزیره، به استناد این داستان‌ها، گروهی از صهیونیست‌ها سندی جعلی و ساختگی به زبان انگلیسی با نام در جستجوی قبایل گمشده، خلق کردند که از قبیله‌ای یهودی و گمشده سخن می‌گوید که در گذرگاه خیبر در مرز افغانستان و پاکستان مستقر شده است و سپس اسلام آورده و به نام پشتون معروف شده است. این گروه صهیونیست‌ سپس این سند جعلی را به مراکز صهیونیستی ارائه و آن را در شبکه‌های تلویزیونی اسرائیل و غیر آن به نمایش گذاشتند. 
بنابراین گزارش، سپس خاخام الیاهو ابیحایل به میدان آمد و به روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت اعلام کرد که وی بقایای میراث و خون یهودیان را در رگ‌های طالبان مشاهده کرده است. وی همچنین مدعی می‌شود که نام ربانی تحریف نام یهودی رابین است و بر همین اساس خواستار تقویت این ارتباط خونی و سرمایه‌گذاری بر آن شد. مشابه چنین مقاله‌ای در روزنامه صهیونیستی هاآرتص نیز منتشر شده است. 
الجزیره به تلاش‌های سیاسی رژیم صهیونیستی برای خلق هویت ساختگی برای قبایل افغانستانی نیز اشاره می‌کند و می نویسد: تلاش‌های سیاسی برای این امر در اقدام وزارت خارجه اسرائیل به اعطای بورس تحصیلی شهناز علی پژوهشگر زن هندی در مسائل علم ژنتیک نمود یافت. فردی که از خون اعضای قبیله پشتون ساکن در شهر لکنهو هند نمونه‌برداری کرد تا با همکاری پژوهشگران اسرائیلی در مرکز اسرائیل تخنیون در شهر حیفا رابطه ژنتیک پشتون‌ها و قبایل گمشده یهودی را بیابد. علاوه بر این فردی هندی به نام ناوراس افریدی ومنسوب به یکی از قبایل مدنظر رژیم صهیونیستی وجود دارد که وی نیز برای طرح کشف ریشه‌های یهودی درقبیله خود بورس تحصیلی دریافت کرده است. 


خلق کانون بحران در قلب آسیا 


الجزیره در ادامه به هدف دیگر رژیم صهیونیستی از خلق هویت جدید در افغانستان و منسوب کردن آنان به قبایل یهودی اشاره می‌کند و می‌نویسد: یکی دیگر از اهداف خلق هویت، ایجاد نقطه‌ای بحرانی و اختلافی در افغانستان و منطقه، برای سوء استفاده از آن در مواقع ضروری است. اگر برخی ملت‌ها و نژادها برای جذب افراد منسوب به خود تلاش می‌کنند، صهیونیسم جهانی برای صید همه قبایل دنیا تلاش می‌کند. آنچه درباره ارتباط قبیله پشتون با قبایل یهود گفته می‌شود چیزی جز تحریف حقایق تاریخی و تحریف عرق و نژاد وتاریخ سازی نیست. همانطور که سیدجمال‌الدین گفته است، کوچک‌ترین ارتباطی بین زبان پشتو و زبان عبری نیست همچنین جیمز درمستتر زبانشناس فرانسوی که تحقیقات بسیاری در حوزه زبان‌های افغانستان دارد، اعتقاد دارد که زبان پشتو از اصالت آریایی سرچشمه گرفته است و هیچ ارتباطی به زبان‌های سامی ندارد. درمستتر کسی است که خود متولد شده از پدر و مادری یهودی است. 
نویسنده مقاله افزود: تاریخ‌نگاران افغان همه اتفاق نظر دارند که پشتوها از قبایل آریایی (سیدبهادر شاه، ‌پشتو در آئینه تاریخ) هستد. تصور نمی‌کنم که پژوهش علمی که در مرکز اسرائیلی تخنیون و براساس کشف رمز ژنتیکی پشتوها در جریان است بتواند اشتراکی در ژن‌های پشتوها و یهود بیش از آن اشتراک‌های عمومی چیزی بیابند که میان یهود و پسر عموهای آنان از اعراب فلسطین که روزانه منازل آنان بر سر کودکان شیرخوارشان خراب می‌شود وجود دارد. 

این مقاله می‌افزاید: پس از بازگشت مهاجران اروپایی از اسرائیل به کشورهای اصلی خود، دولت عبری زبان تلاش می‌کند تا اعضای قبایل فقیر جهان سوم را در ماموریتی که تحمل آن برای اروپایی‌ها دشوار است به فلسطین اشغالی جذب کند. جعفر هادی حسن پژوهشگر امور اسرائیل معتقد است که سازمان‌ شابی اسرائیل توانسته است برخی از افراد قبایل پشتون را یهودی کند و به اسرائیل مهاجرت بدهد تا وظیفه مراقبت از مرزهای اسرائیل و راه‌ها و حدود و ثغور آن را بر عهده بگیرند. همچنانکه این سازمان اکنون تلاش می‌کند تا آداب دین یهود را به زبان پشتو ترجمه و آن را میان افراد این قبایل توزیع کند. 

الجزیره تصریح کرد: طرح صهیونیسم جهانی این است که قبایل پشتو را برای کاشت تخم اختلاف دینی و نژادی و دودستگی به دو گروه یهودی و غیریهودی تقسیم و پشتوانه‌ای راهبردی برای اسرائیل ایجاد کند تا با خلق کانون بحران‌ در قلب آسیا مقدمات درگیری‌های قبیله‌ را در منطقه فراهم کند. 

نویسنده در پایان تاکید کرد: دو دهه پیشین شاهد پدیده‌ای به نام اعراب افغان بود که این امر منبع نگرانی شدیدی برای اسرائیلی‌ها شده بود. آیا صهیونیسم جهانی با صنعت یهود افغان خود در حال پاسخ دادن به این پدیده است و خطاب به ملت‌های منطقه می‌گوید: این پاسخ آن؟