حباب های خوردنی آب؛

 پایانی بر بطری های پلاستیکی امروزی

 

بطری های آب قیمتی که برای رفع تشنگی تهیه می کنیم، حجم عظیمی از زباله های شهر ما را تشکیل می دهند. این مسئله محدود به یک شهر نیست و یک دغدغه جهانی است، از این روز محققین سعی دارند تا بطری های آب را از بین برده و محفظه های خوردنی را جایگزین آن کنند.

یک استارتاپ انگلیسی که در لندن مستقر است، ماده ای منعطف ساخته که همانند یک غشا و پوسته نازک عمل می کند و آب را درون خود نگه می دارد، بدون آنکه قطره ای نشتی داشته باشد و یا با یک لمس ساده پاره شود.

این حباب های ساده که Ooho نام دارند توسط شرکت Skipping Rocks Lab و از طریق مواد شیمیایی طبیعی تولید شده و کاملا بی طعم و قابل گوارش در بدن انسان هستند. البته اگر این کسب و کار رونق پیدا کند، احتمالا حباب های خوشمزه با روکش های طعم دار هم ساخته شوند.

برای ساخت حباب های خوردنی آب، این شرکت تاکنون 600 هزار پوند، معادل 750 دلار آمریکا سرمایه عمومی جذب کرده. ایالات متحده آمریکا به تنهایی، سالانه 35 میلیارد بطری پلاستیکی آب تولید می کند و تجزیه طبیعی این بطری های پلاستیکی صدها سال به طول می انجامد. اما در عوض روکش های پلاستیکی تولید شده توسط Skipping Rocks Lab اگر طی 4 الی 6 هفته خورده نشوند، به طور کامل تجزیه شده و از بین می روند.

برای ساختن این حباب ها، یک قطعه یخ را درون محلولی از کلرید کلسیم و ماده استخراج شده از جلبک قهوه ای قرار می دهند تا یک لایه دور آن شکل بگیرد. بعدا که یخ به حالت مایع در می آید، حباب ها شکل می گیرند.

حباب های خوردنی آب از آن دسته ایده های میلیارد دلاری است که هر سرمایه گذاری را جذب خود می کند و می تواند آینده ما را در مورد مصرف آب شکل دهد. شاید چند سال دیگر وارد فروشگاهی شوید و به جای «یک بطری آب لطفا»، بگویید «4 حباب آب بدهید لطفا!«

 فلم آنرا تماشا کنید