زرداري: بن لادن زنده نيست

 

رييس‌جمهور پاكستان اظهار داشت: اسامه بن لادن، رهبر القاعده و مهمترين تروريست تحت تعقيب جهان، زنده نيست.

آصف علي زرداري، رييس‌جمهور پاكستان هم‌چنين بن لادن را "مامور" آمريكا دانست كه در سال 1989 دولت بي‌نظير بوتو را تهديد به سرنگوني كرد.

زرداري در گفت‌وگو با شبكه خبري ان.بي.سي در پاسخ به اين سوال كه "بن لادن كجاست"؟ گفت: من پيشتر هم گفته‌ام كه فكر نمي‌كنم بن لادن زنده باشد. زيرا از همكاران خود در آژانس‌هاي اطلاعاتي آمريكا در مورد بن لادن سوال كرده‌ام، آنها هفت سال است كه از بن لادن رد و نشانه‌اي ندارند و چيزي نشنيده‌اند.

در پاسخ به سوالي با اين مضمون كه چرا پاكستان به طور"فعالانه" در جستجوي بن لادن نبوده وي پاسخ داد: جهان به دنبال اوست و ما هم بخشي از گروه جستجوي جهان هستيم. آخرين نوار صوتي كه ادعا شده متعلق به بن لادن است در ماه مارس منتشر شد، اما سازمان سيا تاييد نكرد كه صداي ضبط شده متعلق به بن لادن است.

مقام‌هاي آمريكايي اعلام كرده‌اند امكان دارد بن لادن در مناطق كوهستاني و مرزي ميان افغانستان و پاكستان پنهان شده باشد. زرداري هم‌چنين با صراحت خاطرنشان ساخت: سازمان اطلاعات آمريكا (سيا) و سازمان اطلاعات پاكستان ISI با همكاري يكديگر هيولايي به نام طالبان را به وجود آورده‌اند.

زرداري گفت: طالبان بخشي از گذشته‌ ما و گذشته شماست و ISI و سيا با همكاري يكديگر طالبان را بوجود آورده‌اند.

 رييس جمهور پاكستان عنوان داشت: طالبان هيولايي است كه به وسيله همه ما ايجاد شده اما فراموش كرديم تا درماني براي آن بسازيم.

زرداري در پاسخ به اين سوال كه آيا در پاكستان جنگ به راه افتاده است؟ گفت: ما پيشتر از حملات 11سپتامبر وارد اين جنگ بوديم، طالبان مانند سرطاني است كه به دست خود پاكستان و آمريكا و جهان ايجاد شده است.

 وي هم‌چنين آمريكا را متهم به حمايت از رژيم نظامي پرويز مشرف كرد كه اين رژيم حامي طالبان بوده است. رييس جمهور پاكستان تصريح كرد: اما پس از 11سپتامبر و زماني كه آمريكا تصميم به نابودي طالبان گرفت قاعده بازي تغيير يافت و پاكستان ميان دو طرف گير افتاد.

 البته زرداري با گمانه‌زني‌ها مبني بر همدردي و حمايت ارتش پاكستان و سرويس‌هاي اطلاعاتي اين كشور از طالبان را در مقطع كنوني تكذيب كرد. زرداري اظهار داشت: بي‌نظير بوتو به عنوان نخست وزير وقت پاكستان در سال 1989 به جورج بوش پدر، رييس جمهور آمريكا در خصوص طالبان هشدار داده بود.

 زرداري تصريح كرد: بي‌نظير بوتو به بوش پدر تلفن كرد و از وي پرسيد: آيا شما در حال متزلزل كردن دولت من هستيد؟ زيرا او (كاملا اشاره به بن لادن) به اپوزيسيون آن زمان 10 ميليون دلار براي براندازي اولين نخست وزير زن انتخاب شده در يك كشور اسلامي كمك مالي كرد. رييس جمهور پاكستان و همسر بي‌نظير بوتو گفت: پس ما مي‌دانيم كه بن لادن مامور آمريكا بوده است.

 خبرنگار ان بي سي از زرداري پرسيد: پس بن لادن پيش از وارد شدن اين اتهامات به واشنگتن در كجا حضور داشته است؟ زرداري در پاسخ گفت: آمريكا هشت سال در افغانستان بود، پس شما بايد پاسخ اين سوال را به من دهيد. شما او را در تورابورا گم كرديد، من نكردم، من در زندان بودم.

منبع: ايسنا