ما باید دیدگاه خود را در قبال جامعه و فرهنگ افغانستان تغییر دهیم

ژنرال استنلی مک كریستال، فرمانده نیروهای آمریكایی و ناتو در افغانستان بیان کرد که درك مردم از ما این است كه ما خارجی هستیم و مسایل را درک نمی كنیم، این مسئله و موضوعات دیگر باعث شده است که پیروزی در افغانستان مشکل شود و فاصه از آن زیادتر 

ژنرال استنلی مک كریستال، فرمانده نیروهای آمریكایی و ناتو در افغانستان گفت که نیروهای ائتلاف در وضعیت جدی در افغانستان به سر می‌برند زیرا اوضاع آنها وخیم تر شده است.

وی افزود که هیچ راه حلی در زمان حاضر برای پیروزی نیروهای بین‌المللی در جنگ افغانستان وجود ندارد زیرا وضعیت بسیار وخیم تر شده است.

ما در افغانستان حتی برای كندن یك چاه برای مردم نیز با مشكل مواجهیم. درك مردم از ما این است كه ما خارجی هستیم و مسایل را درك نمی كنیم.

فرمانده آمریكایی نیروهای بین‌المللی در افغانستان افزود که هر اتفاقی كه اینجا می‌افتد خلاف آن چیزی است كه ما پیش بینی كرده بودیم.

ما مشكلات زیادی در افغانستان داریم. محاسبات ما همیشه اشتباه از آب در می آید زیرا ما به دلیل تفاوت‌های فرهنگی و زبانی نمی‌توانیم موقعیت ها را بخوبی درك كنیم.

ژنرال مك كریستال گفت که نیروهای بین‌المللی در افغانستان باید دیدگاهی فروتنانه در قبال مردم داشته باشند تا بتوانند در جنگ پیروز شوند.

فرمانده نیروهای بین‌المللی در افغانستان افزود که ما جنگ افغانستان را تاكنون از دست داده‌ایم زیرا وضعیت در زمان حاضر نسبت به قبل وخیم تر شده است.

پس از هشت سال تمام شاخص‌ها در افغانستان بدتر شده است زیرا طالبان می خواهند دوباره به حكومت برگردند و نیروهای خارجی با كمبود منابع، برنامه و هماهنگی مواجهند.

مك كریستال كه هفته گذشته در ارزیابی خود از استراتژی نیروهای ائتلاف در افغانستان خواستار افزایش نیرو شده بود بیان کرد که افزایش نیرو یك فرایند ضروری برای پیروزی در افغانستان است.

نیروهای بین‌المللی در افغانستان باید از خود قاطعیت نشان دهند و تجارب خود را به یكدیگر منتقل كنند. پیروزی در افغانستان كار بسیار مشكلی است و ما فاصله زیادی با آن داریم.

فرمانده نیروهای آمریكایی در افغانستان اظهار داشت که تهدید القاعده پس از
۱۱سپتامبر همچنان باقی است و اگر افغانستان بی‌ثبات باقی بماند كل منطقه و همسایه‌های افغانستان ناامن خواهند شد.

وی با اشاره به كشته شدن
۳۸غیرنظامی افغانی در عملیات هفته گذشته نیروهای بین‌المللی گفت که ما به افغانستان آمده‌ایم تا از مردم در مقابل دشمن حفاظت كنیم اما اكنون نه تنها باید از آنها در مقابل دشمن بلكه در مقابل اقدامات خود نیز حفاظت كنیم.

هدف ما حفظ مردم افغانستان بوده اما ما آنها را محافظت نكردیم. ما باید در افغانستان به مردم احترام بگذاریم و خانه‌ها و مزارعشان را خراب نكنیم. ما باید دیدگاه خود را در قبال جامعه و فرهنگ افغانستان تغییر دهیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (
afghanpaper)، وی در پایان افزود که من هفت سال در افغانستان بوده ام اما هنوز نتوانسته ام درك درستی از فرهنگ و جامعه افغان به دست آورم. ما باید به دنبال روشهای جدید برای ارتباط با مردم افغانستان باشیم.