طولانـي‌ترين‌هـاي دنيــا




طولاني‌ترين زندگي مشترك (85 سال)


«هربرت و زلميرا فيشر» اهل كاروليناي شمالي در تاريخ 13 ماه مي‌ سال 2009، 85 سال زندگي مشترك را با خوبي و خوشي پشت سر نهادند. زلميرا در حال حاضر 101 ساله وهربرت 104 ساله هستند. اين زوج خوشبخت 50 سال است كه در خانه‌اي واقع در «براونزويل» در «نيوبرن» آمريكا زندگي مي‌كنند.

طولاني‌ترين شغل(77 سال)


طبق ركوردهاي گينس، «آنجلو كاماراتا» بيشترين زمان را به عنوان گارسون كافي‌شاپ مشغول به كار بوده است. او اين كار را از شاگردي شروع كرد و سپس خود صاحب يك كافي‌شاپ شد. او اكنون در همان كافي‌شاپ به پسران خود كمك مي‌كند. او در سال 1971 كافي‌شاپ را به پسرانش فروخت و تصميم گرفت بازنشسته شود، ولي بيكاري به مزاج او سازگار نبود و دوباره كار را شروع كرد.





طولاني‌ترين سخنراني (124 ساعت)



مردي فرانسوي به نام «لويي كوله» 124 ساعت به طور متوالي درباره «سالوادور دالي» نقاش اسپانيايي، فرهنگ روستايي و موضوعات ديگر سخنراني و نام خود را وارد كتاب ركوردها كرد. اين مرد 62 ساله پنج روز و چهار شب به طور مداوم حرف زد. اين سخنراني در شهر «پرپيژان» فرانسه انجام شد و سه ناظر براي ثبت ركورد او در محل حاضر بودند.


طولاني‌ترين عمر لامپ(107 سال)



يك لامپ كم‌نور قديمي سالهاي سال يعني از زمان نصبش در سال 1901 به صورت شبانه‌روزي در يك ايستگاه آتشفشاني روشن بود. «تام برامل» كه سال‌ها از بازنشستگي او مي‌گذرد هنوز هم بعضي اوقات به ايستگاه شماره 6 آتشفشاني در «ليورمور» مي‌رود. اين ايستگاه در طول سال‌ها تغيير كرده ولي يك وسيله دقيقا مثل گذشته باقي مانده است و آن لامپ روشن ايستگاه مي‌باشد. لامپ ليورمور در طول اين مدت هرگز خاموش نشده است. اين لامپ نزديك يك ميليون ساعت كار كرده و كسي راز اين طول عمر را نمي‌داند.
طولاني‌ترين فيلم (87 ساعت)
«درمان بي‌خوابي» نام فيلمي به كارگرداني «جان هنري تيميس» است كه پس از اكران آن در سال 1987 از طرف كتاب ركوردهاي گينس به عنوان طولاني‌ترين فيلم سينمايي انتخاب شد. اين فيلم 5220 دقيقه‌اي هيچ داستان و طرح دقيقي ندارد و در آن يك شاعر با نام «ال.دي.گروبان» شعر بلند خود را در مدت سه روز و نيم مي‌خواند و در بعضي قسمت‌ها براي رفع خستگي از موسيقي و ميان پرده استفاده مي‌كند.


طولاني‌ترين قطع برق(66 روز) (به استثنای افغانستان)


در سال 1998 شهر «اوكلند» در نيوزيلند به مدت 5 هفته دچار بحران قطع برق بود. تقريبا برق تمام شهر ازچهار كابل بزرگ تامين مي‌شد كه دو تا از آنها كهنه و قديمي شده بودند. روز 20 ژانويه يكي از اين كابل‌ها در اثر هواي گرم و خشك از كار افتاد و روز 9 فوريه كابل بعدي قطع شد. كابل‌هاي ديگر هم كه فشار شديدي را تحمل مي‌كردند روز 19 و 20 فوريه از كار افتادند. بدين ترتيب 20 منطقه شهر به مدت 66 روز متوالي برق نداشتند. خسارات ناشي از اين قطع برق 156 ميليون دلار آمريكا تخمين زده شد.


طولاني‌ترين سلطنت (63 سال)


«بوميبون آدوليادج» پادشاه 81 ساله تايلند طولاني‌ترين سلطنت را در دنيا دارد. او پس از مرگ برادرش «شاه آناندا ماهيدول» در 9 ژوئن سال 1946 جانشين وي شد و در تاريخ 5 ماه مي‌ سال 1950 رسما تاجگذاري كرد.
هر چند كه نظام سلطنتي از دهه 30 در تايلند كنار گذاشته شد و اين پادشاه قدرت كمي دارد ولي وي همچنان مورد احترام مردم كشورش و محبوب آنها است.


طولاني‌ترين نامزدي (67 سال)


«اوكتاويو گويلن» و «آدريانا مارتينز» ركورددار طولاني‌ترين دوران نامزدي در دنيا هستند. اين دو در سال 1902 در مكزيك نامزد شدند ولي هر بار تاريخ ازدواج آنها عقب مي‌افتاد. سرانجام در ماه ژوئن سال 1969 يعني بعد از 67 سال اوكتاويو ديگر بهانه‌اي براي به تعويق انداختن مراسم نداشت و آنها بالاخره با هم ازدواج كردند. اين زوج در زمان نامزدي 15 سال و در زمان ازدواج 82 سال داشتند.


طولاني‌ترين كسوف قرن (6 دقيقه و 32 ثانيه)


كسوف روز 22 جولاي سال 2009 طولاني‌ترين كسوف قرن بيست و يكم به شمار مي‌رود. اين خورشيدگرفتگي 6 دقيقه و 32 ثانيه طول كشيد و توريست‌هاي زيادي براي تماشاي طولاني‌ترين كسوف قرن به مناطق مختلفي از جمله؛ چين، نپال و هند رفتند. در بعضي مناطق ماه كاملا جلوي خورشيد را گرفت و آن را پوشاند. كارشناسان معتقدند تا 123 سال ديگر يعني در تاريخ 13 ژوئن سال 2132 هرگز چنين كسوفي رويت نخواهد شد.