درمان چند درد شایع را یاد بگیرید

گروه اینترنتی قلب من
 

 

 

هر یک از ما در زندگی ممکن است روزانه با دردها و دغدغه‌های متعددی روبرو شویم که ندانیم راه درمان و خلاصی از شرشان چیست؛ از ترمیم سریع تر یک زخم کوچک تا کاهش التهاب روده، راه های خلاصی از چند درد و دغدغه با مصرف مواد غذایی را در ادامه مطلب بخوانید.
 

از چربی‌های شکم چگونه خلاص شویم؟
بررسی مطالعات انجام شده نشان می‌دهد مصرف آووکادو به بهره‌مندی از یک رژیم‌غذایی سالم، افزایش سطح کلسترول خوب، کاهش خطر سندرم متابولیک و کاهش وزن بدن کمک می‌کند. محققان می‌گویند افرادی که آووکادو مصرف می‌کنند تمایل بیشتری به مصرف سایر میوه‌ها و سبزیجات داشته و کمتر به مصرف مواد قندی و شیرین روی می‌آورند. براساس بررسی‌های انجام شده، این افراد حجم بیشتری از مواد مغذی و مفید مانند فیبر خوراکی، ویتامین E و K، پتاسیم و منیزیم در طول روز دریافت می‌کنند و به‌خاطر همین رژیم سالم، نه تنها بدنی سالم‌تر پیدا می‌کنند، بلکه به چاقی شکمی هم مبتلا نمی‌شوند.
 

درد مفاصل را با کدام آرام کنیم؟

محققان معتقدند برای مقابله با دردهای التهابی ضعیف می‌توان به جای قرص مسکن از زنجبیل استفاده کرد. از نظر آنها این ماده‌غذایی سرشار از آنتی‌اکسیدان‌های قوی است و خوردن زنجبیل تازه به انسان احساس گرمی می‌دهد. بررسی‌ها نشان می‌دهد افرادی که پس از یک فعالیت ورزشی به مدت ۱۰ روز و روزانه معادل نصف قاشق چای خوری زنجبیل مصرف می‌کنند، دردهای التهابی آنها در کمتر از ۲۴ ساعت برطرف می‌شود و دیگر نیازی به درمان های پرهزینه، وقت گیر و شیمیایی ندارند. پس اگر دچار این درد هستید، اول از این شیوه استفاده کنید و بعد وقت دکتر بگیرید.
 

اگر دست‌مان زخم شد کدام را بخوریم؟

ممکن است تعجب‌آور به نظر برسد، اما فلفل‌قرمز می‌تواند در بخش‌هایی از بدن به عنوان یک ضدالتهاب عمل کند. محققان می‌گویند، فلفل قرمز سرشار از ویتامین C است؛ این ویتامین کمک می‌کند بافت‌های آسیب دیده بتوانند خود را ترمیم کنند. فلفل‌قرمز سرشار از ترکیباتی مانند فلاونوئیدهاست که باعث کاهش التهاب می‌شوند و می‌تواند درمان زخم‌ها و آسیب دیدگی بافت‌ها را سریع‌تر کند. همچنین ماده سوزنده‌ای در سطح خارجی فلفل قرار دارد که در بسیاری از کرم‌های ماساژ به عنوان مسکن به کار برده می‌شود. بد نیست گاهی از این ادویه استفاده کنید. البته به‌خاطر داشته باشید که خوردن زیاد محرک‌هایی از این قبیل می‌تواند آسیب‌هایی را هم به بدن‌تان وارد کند.
 

اگر روده‌تان تحریک شده

رنگدانه اصلی زردچوبه کارکامین است. این رنگدانه به زردچوبه رنگ زرد و همچنین خاصیت آنتی‌اکسیدانی قوی با قدرت ضدالتهابی می‌دهد. محققان معتقدند، این خاصیت ضدالتهابی زردچوبه برای تسکین دردهای ناشی از آرتروز موثر است. اما این تنها خاصیت زردچوبه نیست زیرا این ادویه برای افرادی که از سندرم روده تحریک‌پذیر رنج می‌برند، به عنوان یک نوع ضدعفونی کننده عمل می‌کند و جالب اینجاست که اگر زردچوبه را به همراه فلفل سیاه، زنجبیل یا روغن‌هایی مانند روغن زیتون مصرف کنیم، موثرتر عمل می‌کند. پژوهش‌ها ثابت کرده مالیدن زرچوبه روی اندام های ضرب دیده می‌تواند به کاهش درد و کم شدن ورم آنها کمک کند.
 

دردهای ناشی از فعالیت زیاد را چه کنیم؟
گیلاس قرمز نه تنها قلب شما را سالم می‌کند، بلکه ضد درد و انرژی بخش هم است. ترکیبات موجود در میوه‌های قرمز مانند گیلاس، زغال‌اخته یا تمشک که دارای خاصیت آنتی‌اکسیدانی هستند به محافظت از قلب کمک می‌کنند و همچنین اثرات ضدالتهابی شبیه به آسپرین دارد. محققان می‌گویند اگر بعد از انجام فعالیت‌های بدنی شدید یا شرکت در مسابقات دچار درد می‌شوید، بد نیست که برای کاهش دردهای پس از مسابقه آب گیلاس بنوشید.


اگر گرمازده شدیم چه بخوریم؟
گرمازدگی که از بیماریهای شایع فصل تابستان است، با افزایش درجه حرارت هوا و تعریق زیاد بروز می‌کند و به دلیل تابش مستقیم آفتاب با سرخی پوست، افزایش ضربان قلب و حتی غش همراه است. حتی اگر ورزشکار هم هستید، گمان نکنید شما قرار نیست گرفتار این مشکل شوید، چراکه گرمازدگی نه‌تنها در افراد عادی بلکه در ورزشکاران هم بسیار دیده می‌شود. اما هر دردی درمانی هم دارد و شما می‌توانید با چکاندن چند قطره آبلیمو در آب آشامیدنی و مقدار کمی نمک از شر این مشکل آزار دهنده راحت شوید. یادتان نرود خودداری از قرار گرفتن در معرض تابش مستقیم خورشید و استفاده از مایعات هم از اصولی هستند که باید در خاطر شما بمانند.


برای رفع خستگی و تامین انرژی بعد از ورزش چه بخوریم؟
محققان می‌گویند نتایج یک تحقیق نشان داده پس از انجام تمرینات ورزشی، مصرف آب گوجه‌فرنگی بهتر و موثرتر از نوشابه‌های انرژی‌زا موجب رفع خستگی و تامین مجدد انرژی بدن می‌شود. کارشناسان تغذیه عنوان کرده‌اند که گوجه‌فرنگی حاوی مواد شیمیایی حیاتی است که این مواد به بهبود عضلات و رفع خستگی آنها و نیز بازگرداندن سطح قند خون به وضعیت عادی پس از انجام تمرینات ورزشی و بهبود کشیدگی ماهیچه‌ها و عروق کمک می‌کنند. نتایج بررسی‌های آنها در مورد ورزشکاران نشان داد در گروهی که پس از انجام تمرینات از آب گوجه‌فرنگی استفاده کردند پس از مصرف این نوشیدنی، تنش و فشار عضلانی سریع‌تر بهبود پیدا کرد و همچنین سطح قند خون آنها زودتر به حالت طبیعی بازگشت.

 


 
گروه اینترنتی قلب من