zendagi_com@hotmail.com
رسانه های تصویری
افغانی و ایرانی -TV
تلويزيون يک
تلويزيون طلوع
افغانستان در مطبوعات جهان
رادیو بی بی سی دری
رادیو بی بی سی پـشتو
رادیو صدای امریکا دری
رادیو صدای امریکا پـشتو
دویچه ولی-رادیو المان
دیگــر سـایت هـا
فرهنگ الکترونیک
انگیسی به فارسی
فارسی به انگلیسی
زبان فارسی-دری
پوهاند داکتر جاوید
الفبا ی دری
بحثی در مورد مثنوی مولا نا
از ديدگاه روانشناسی
بی همه گان به سر شود
رسيد مژده که ايام غم
گفتم غم تو دارم گفتا
شــیطان آمد
فانی
جرگه ساز
ناوگان وسواس
نردبان آیینه
سـهم بیشتر
حریم عشق - آدرس جدید
كالبد شگافی شعر خالده فروغ
زینت نور
دوباره
انجیلا پگاهی
نگاه
کامپیوتر
موسیقی
نامه بر دری
ای هستی من
فــرید ســیاووش
رو سر بنه به بالین تنها مرا رها کن ترکِ منِ خرابِ شبگردِ مبتلا کن...
کانت
هگل
مارکس
سقراط
ارسطو
هراکلیت
افلا طون
نیچه، دین و حقیقت
ســــیر تــــاریـخـی فـلســــــفــه
منشور جسورانه
مولانا از دیالکتیک تا کوانتوم
سرنوشت غم انگیز افغانستان
مکثی بر لحظه های دوزخی
نبرد نهایی
وداع با دیروز
ترامپ یک ناهنجاری تاریخی
چرایی بحران افغانستان
تاریخ را باید ازنو نوشت
آیا تاریخ تکرار میشود
دیالکتیک ملت شدن
فردای افغانستان
نگاهی بر دو نقد
نگاهی شرقی به سکولاریسم
مولوی درمقایسه تطبیقی از روزنۀ فلسفه تاریخ
دیالوگ با بوطیقای متن
نگاهی بر مرگ مولف
جنبش نجات از بحران
چند حرف حسابی
چه باید کرد؟
مصاحبه با مولف در غیاب مولف
حضرت شیطان
پرسشی از بودا
دوزخ فروخته شد
منطق یا مغالطه
فردیت یابی و عقلانیت سازی
گفتمان داغ با داکتر ببرک ارغند
آموزه هایی از انفجارتاریخ
بحثی از جنس گفتمان
روشــــنفکر و روشــــــنگری
تاریخ پایان نیافته است
چرا خرگوش نداریم؟
روح چیست؟
وجدان چیست؟
مغز و داشته های آن
جمهوری خورشید
دولت ملت و پرابلماتیک جامعه افغانی
رنسانس و سه انقلاب فکری
دیالوگ با شکست
افغانستان و بحران هویت
یک ملت و دو دولت
دربارۀ تمدن و حوزۀ تمدنی
دموکراسی چیست؟
همگام با رهبر
عذر بد تر از گناه
در امتداد یک خط منکسر
. عقاید نویسندگان لزومآ نظر " زندگی " نمی باشد
روشنفکران، تاریخچه یک «عنوان»
چگونه پوتین بازی را تغییر میدهد؟
ایلان ماسک و ترامپ؛ پیوند قدرت و فناوری
چرا مسکو مذاکره نمی کند
گذشته ای که نمی گذرد
کشف سومین حالت زندگی
نقش ادبیات در پیدایش افسانه نژادپرستانه
ماجرای تلگرام، سرسپردگی فرانسه
فرید سیاوش
توته، نامی است که بر این گونه متن گذاشته شده است. توته می تواند متنی باشد که در آن یک قطعه عکس یا هر شکل دیگری از تصویر، به حیث یک سطر یا مصرع کاربرد پیدا کند. فضای موجودۀ دیجیتالی، امکانات جدیدی را برای ژانر های متفاوت متنی گشوده است.
اقبال
سنایی
بیدل
مولوی
فردوسی
خیام
حافظ
دا زموژ زیبا وطن
تاریخ پایان نیافته
ساعت و تقویم
گوگل دری
گنجینه دانش
فلسفه چیست؟
تعاریف فلسفه
فیلسوف کیست؟
تاریخ
فلسفه تاریخ
منطق
علم چیست؟
سفسطه چیست؟
داشته ها و اصطلاحات آن
کمپیوترشخصی
مولوی ساختار شکن در معرفت
رودکی
ابونصر فارابی
ابوريحان بـيـروني
ابن سینا
ابر مرد خرد گرا
ابوبکر محمد
بن زکريای رازی
حضرت بـــــیدل
Updated zaterdag, 30 november 2024