|
سخت
ویرانم
فـــــرید
ســــیاوش
|
تفسیر،
چه میتواند باشد جز حاصل گفت و گوی متن با خواننده. قبول دارم که
تفسیر میتواند متکثر و نابرابر باشد. با آنکه متن دارایی استقلال
معنایی است اما این استقلال نسبی می باشد. پس نباید فراموش کنیم که
درستی یک تاویل یا تفسیر بستگی به
انطباق آن با متن دارد |
|
برشهای از متن و حاشیه
کنفرانس بین المللی دوحه برای دستیابی به صلح در افغانستان
ساختار شکنی به روایت
ژاک دریدا
|
ساختار برای دریدا یك پدیده و رویداد به
حساب می آید، به همین دلیل دریدا با احتیاط از این واژه یاد می
كند. براساس گفته او نمی توان ساختار سازمان نیافته ای را تجسم
كرد. دریدا می گوید ساختار دارای قدمت و پیشینه طولانی است، آن
چنان كه علم و فلسفه دارای پیشینه بسیار طولانی است. از این رو
تمام اجزای آن ریشه در نهاد و بطن زبان دارند. |
|
|
از سیاوش بخوانید |
|
|
|
|
|
|
محمد شاه فرهود
|
طبقات سامری نام کتابی است که
سیمای طبقات اجتماعی را در دو دهه پسین افغانستان مورد بررسی و تحلیل قرار
می دهد.
درین نوشتار از یکسو به علل پیدایی و سرچشمه های عایداتی طبقات باد آورده (
زراندوز و زمینخور) پرداخته شده و از سوی دیگر، تباهی مردمی که بدنه اصلی
طبقات و اقشار پایینی را می سازند، تشریح و تفسیر شده است.
کتاب، با دید نو و کاربرد شیوه های جدید در نوشتار، با در نظر داشتت تفسیر
مستقلانه خواننده، به سامان رسیده است. زندگی
خواندن این کتاب پر محتوا را به همه دوستان کتابخوان پیشنهاد می کند.
|
|
مهمانی شب
باز این دخترِ همسایه و گپ گپ لبِ بام
صحبت از مرگِ سحر، کشتنِ او دم دم شام
فرید سیاوش
|
توته،
نامی است که بر این گونه متن گذاشته شده است. توته می تواند متنی
باشد که در آن یک قطعه عکس یا هر شکل دیگری از تصویر، به حیث یک
سطر یا مصرع کاربرد پیدا کند. فضای موجودۀ دیجیتالی، امکانات
جدیدی را برای ژانر های متفاوت متنی گشوده است. |
|
گنجور
|
|
|