آقای
فوکو یاما، بعد از فروپاشی اتحاد شوری بود که شما تیوری "پایان
تاریخ" را مطرح کردید و سقوط کمونیسم دولتی در شوروی را" پایان
تاریخ" خواندید؛ مگر میشود با شکست یک ایدئولوژی یا یک ایزم به
پایان تاریخ رسید؟ اگر این تیوری درست است! چرا بعد از شکست فاشیسم
،که خود یک نوع ایدئولوژی خونین و یک نوع ایزم قرمزین بود،ما به
پایان تاریخ نرسیدیم؟
تمام فلسفه
اگزیستانسیالیسم سارتر را می توان در یک جمله مشهور خلاصه کرد:
«وجود انسان بر ماهیت او تقدم دارد». مقصود این است که انسان
ماهیتی از پیش تعیین شده ندارد و این برخلاف تمام فلسفه های پیشین
است که انسان را دارای ماهیت می دانسته اند، یعنی ما برای شناخت
انسان نمی توانیم به سراغ ماهیت او برویم
بیگانگی از زمین
شرط ضروری تکوین
و تداوم سرمایه
داری ست به گونه
ایی که مارکس
پیرامون جنبش
اصلاح دینی در
انگلستان و ضبط و
مصادره زمینهای
کلیسا عنوان
کردند؛« جهان
عجیبی ست بطوریکه
گوسفندها خود
انسانها را می
بلعند».
متفکران زن، مرز
بین عقلانی/
احساسی، بیرونی/
درونی را
میشکنند و
معتقدند که همه
اینها با یک
پیوندی میتوانند
توسعه پیدا کرده
و ادامه یابند و
ادعای بزرگی که
همه آنان مطرح
میکنند این است
که احساسات در
فرآیند دستیابی
به فهم اخلاقی
باید تحسین شود
توته،
نامی است که بر این گونه متن گذاشته شده است. توته می تواند متنی
باشد که در آن یک قطعه عکس یا هر شکل دیگری از تصویر، به حیث یک
سطر یا مصرع کاربرد پیدا کند. فضای موجودۀ دیجیتالی، امکانات
جدیدی را برای ژانر های متفاوت متنی گشوده است.