دریدا ریشه
دوگانه گفتار /
نوشتار را در
«تفاوت» یا غیریت
جست وجو می كند.
فهم مقصود دریدا
از «تفاوت» دشوار
است. او آن را نه
به عنوان یك
مفهوم یا نوعی
هستی بلكه بیشتر
حركت و عمل
آغازین و بازی
هستی می داند.
او به وضوح
بلندپروازترین
نویسنده نسل خود
بود آن چنان که
نه تنها خود را
در رقابت با هم
عصرانش بلکه با
غول هایى همچون
تولستوى و
داستایفسکى مى
دید. او همچنین
یکى از
خطرپذیرترین و
جسورترین
نویسندگان پس از
جنگ جهانى دوم در
آمریکا بود که
برخلاف هم عصرانش
از جلب توجه مردم
ابایى نداشت
توته،
نامی است که بر این گونه متن گذاشته شده است. توته می تواند متنی
باشد که در آن یک قطعه عکس یا هر شکل دیگری از تصویر، به حیث یک
سطر یا مصرع کاربرد پیدا کند. فضای موجودۀ دیجیتالی، امکانات
جدیدی را برای ژانر های متفاوت متنی گشوده است.