آقای
فوکو یاما، بعد از فروپاشی اتحاد شوری بود که شما تیوری "پایان
تاریخ" را مطرح کردید و سقوط کمونیسم دولتی در شوروی را" پایان
تاریخ" خواندید؛ مگر میشود با شکست یک ایدئولوژی یا یک ایزم به
پایان تاریخ رسید؟ اگر این تیوری درست است! چرا بعد از شکست فاشیسم
،که خود یک نوع ایدئولوژی خونین و یک نوع ایزم قرمزین بود،ما به
پایان تاریخ نرسیدیم؟
عناصر متناقض
گوناگونی در رویکرد کامو نسبت به فلسفه وجود دارد. وی در کتاب
"افسانه ی سیزیف" ، فلسفه ای را ارائه می دهد که در دل خود، فلسفه
را مورد تردید قرار داده و به آن اعتراض می کند.
بیگانگی از زمین
شرط ضروری تکوین
و تداوم سرمایه
داری ست به گونه
ایی که مارکس
پیرامون جنبش
اصلاح دینی در
انگلستان و ضبط و
مصادره زمینهای
کلیسا عنوان
کردند؛« جهان
عجیبی ست بطوریکه
گوسفندها خود
انسانها را می
بلعند».
تصور بسیاری از
ما این است که
وقتی به شیئی
نگاه میکنیم،
اطلاعاتی به قشر
بینایی در مغز ما
فرستاده میشود و
به این ترتیب است
که میتوانیم
"دیدن" آن شیء را
تجربه کنیم. ولی
حقیقت ماجرا
بسیار غریب تر از
این است.
توته،
نامی است که بر این گونه متن گذاشته شده است. توته می تواند متنی
باشد که در آن یک قطعه عکس یا هر شکل دیگری از تصویر، به حیث یک
سطر یا مصرع کاربرد پیدا کند. فضای موجودۀ دیجیتالی، امکانات
جدیدی را برای ژانر های متفاوت متنی گشوده است.