|
عرُوض
به زبان ِ باران |
.
|
محمد شاه فرهود |
|
دیالک تیک ِ وزن به لحاظ تاریخی از مساوی بودن
هجاها تا تکرار آوا ها را بیان می کند .دیالک
تیک وزن زمینه ایست برای آسان کردن انتقال
متافزیک ِمعانی در میان آهنگ های روح نشین
. |
|
|
|
|
ناشکن ســـــوژه ها را بشـــکنیم
|
|
در زیرپیراهن سبز نمای ، زخمهای انارین می خندد
در آتشکده ای منفجرشدۀ بهار، راکت های آتشین می جوشد
در پُشت اسکلیت نشستۀ بهار، خنجر های نمادین می رقصد
در مُشت های نمازی بهار، تیشه های آمین می روید
داستانی دربارهء تاريخ فلسفه
داروین
.
. . کشتی حامل ژن بر پهنهء زنده گی . . .
|
|
|
از میان
مطالب و مقالات |
|
|
|
|
|
|
ريکور و
هرمنيوتيک
|
پيشرفت دانشهای زبانی که از
دورهی رنسانس آغاز شده بود، بهويژه علم لغت
(فيلولوژی)، زباندانان و مترجمان را نيز بر آن داشت که به مسئلهی
معنای متون و نقش زبان در انتقال معنا بيشتر بينديشند و برای آن
معيارهايی فراهم آورند |
|
غلام
حیدر یقین
آئــيــن عــــيـــاری
17-19
در ایستگاه آخر
نور الله وثوق
|
اندیشه های نیچه |
.
|
ترانه جوانبخت |
|
نیچه جهان را بر
اساس خواست قدرت می داند. او سخت ترین و
خطرناک ترین آزمون را دور کردن خود از همه
وابستگیها می داند. او می گوید که فلسفه ای که
ادعا کند حقیقت برای همه است جزمی میشود. خیر
نباید همگانی باشد وگرنه دیگر خیر نیست زیرا
چیزهای همگانی ارزشی ندارند. |
|
|
|
|
|
|
|
رویش جوانۀ « جوانان بیدار»، در مزرعه جوان
انترنت
نقاشی و
خوشنویسی
فریدون وارسته
بوزینه و داروین
شعری از رازق فانی
|