فــاصـله
مــاصـله نمـانده
|
گذر از حکومت خود کامه به حکومت مشروطه
محتاج تدارک مقدمات و زمینه های مادی و نظری آن میباشد. اگر اسباب
ووسایل یک تحول تاریخی فراهم نباشد هر اقدامی از بالا برخورد
نمادین یا سمبولیک به قضیه می باشد |
|
باشمع
انگشـــتان "کوچه ما " را روشن کرد
گله ی کهنه در تذکر نو
زهره یوسفی
اکرم عثمان،
چهرهء برجسته در فرهنگ و هنر و شخصيتِ ملی افغانستان
ا. عبادی
هايدگر، انسانگرايی و تخريبِ تاريخ
جستار دوم
|
هايدگر توصيفش از تاريخ علمی را در كسوت اين
اهتمام نيچهای میپرورد كه تاريخ بايد به «زندگی» مربوط
باشد. قطعهی اصلی و آشنای اين توصيف تمايزی است كه او در
هستی و زمان ميان
قائل میشود. |
|
|
|
|
از میان
مطالب و مقالات |
|
|
|
|
|
|
فرهنگ در حیطۀ
جامعه شناسی و تاریخ
بحث دوم
تعاریفی از مقولۀ فرهنگ
محمد شاه فرهود
|
فرهنگ « ارزشهای مادی» دوران غزنوی
بخاطری یکنوع رنسانس را نشان میدهد که تولیدات « صنعتی و زراعتی»
آنزمان به اتکای وسائل پیشرفتۀ تولید { در مقایسه با شیوه تولید
فیودالیته} حرکت میکرد و دستاورد های تولیدی از کانال تجارت ملی و
جهانی میگذشت |
|
آترواسکلروزیس
Atherosclerosis
چه چیزهایی در
بوجودآوردن سلامتی و اختلالات روانی در غربت موثرند؟
|
ما انسانها بدون هوشیار بودن به
این روند به این وسیله برای چگونه فكركردن خود ساختارهایی
میسازیم، این ساختارها به شكل نقشههایی در مغز ما در میآیند و
ما مطابق آنها فكر، احساس و عمل میكنیم، یعنی بر پیرامونمان تاثیر
میگذاریم. بسیاری از وقایع یعنی چیزهایی كه در دنیای بیرون اتفاق
میافتند اختیارشان در دست ما نیست، شاید هم با جهت فكر و اندیشه
ای كه ما داریم و با هدفی كه ما دنبال میكنیم همخوانی ندارند. |
|
دفـاع از خـرد ناب
|
فلسفه، واجب تر از نان
شب |
.
|
دربارۀ تفکر |
|
بسياري از مفاهيمي كه براي كودكان گيجكننده و معماگونهاند همان مفاهيمي
هستند كه فلاسفه با آنها درگيرند، مفاهيمي همچون قوانين [يا قواعد]، حقيقت،
خير، عدالت و غيره. با اينكه كودكان دربارة اين موضوعات و مفاهيم [از پيش]
افكار و عقايدي دارند با وجود اين ياد ميگيرند كه اين عقايدخود را به
احكام و آراي سنجيده اي تبديل كنند
|
|
|
|
|
|
|
|
|