زندگی» ققنوســی برای اجرای نغمه های متـفاوت»

zendagi_com@hotmail.com

فرهنگی ، ســیاسـی ، اجــتماعی

 

 

 

پشــتو

شبکه جهاني تلويزيون آريانا

wmp logo30    

افغانستان در مطبوعات جهان

رادیو بی بی سی دری

رادیو بی بی سی پـشتو

رادیو صدای امریکا دری

رادیو صدای امریکا پـشتو

دویچه ولی-رادیو المان

راديوی آزادي

رادیو آشنا

گنج شایگان

شبکه اطلاع رسانی افغانستان

فرهنگ الکترونیک

 انگیسی به فارسی

 فارسی به انگلیسی

زبان فارسی-دری

پوهاند داکتر جاوید

 الفبا ی دری

بحثی در مورد مثنوی مولا نا

از ديدگاه روانشناسی

بی همه گان به سر شود

رسيد مژده که ايام غم نخواهد ماند

گفتم غم تو دارم  گفتا غمت

 

مرا ببوس

Fale Hafez

شــیطان آمد

فانی

در ایستگاه آخر

 

 

ناوگان وسواس

 

سـهم بیشتر

 

  حریم عشق

فصل بي ستاره

  زینت نور

غزل

فریبا آتـش صادق

  دوباره

انجیلا پگاهی

شعر و داستان

نگاه

کامپیوتر

موسیقی

آیا میدانید؟

دیگــر سـایت هـا

روانشناسی

خدايا گرفتار آن دردم 

دعـا

 او خدا جان دلم تنگ است

اتاق من/ عید عاشق/آخرین خبر

نامه بر دری

 

 

(تاریخ نهضت های آزادیخواهی )

قرائت نوین از تحول اندیشه تاریخ

پنجاه ام

تشدید بحران در حکومت مشروطه خواهان دوم

گفت و شنود ســیا وش با داکتر اکرم عثمان صاحب نظر مسایل افغانستان

 

عمده ترین اهداف آن جریان را تنویر افکار و تعمیم معارف، مجادله با ظلم و خیانت و ایجاد وحدت ملی ،مابقی خواستهای حزب را آرمانهای عاطفی و اخلاقی تشکیل میداد که از نظر سیاسی چارچوب مشخص نداشت.بطور مثال:کسیکه به خیر و صلاح ایمان دارد،خونسرد و با حوصله است،تملق وچاپلوسی نمی کند.به علت اغراض شخصی به هیچکس به نظر حسد و کینه نگاه نمیکند و دروغ نمیگوید.

 

فرهنگ در حیطۀ جامعه شناسی و تاریخ

بحث چهارم
 

ارزشهاي معنوي فرهنگ

.

 دین

ادیان اولیه در هویت مادی تبارز کردند و هنوز در آن دوره انسانها بشناخت روح ارتقا نکرده اند{انیمیسم}.اشیا را پرستش کردن بقول هگل{عدم توانایی و در ماندگی معرفتی انسانهای بدویرا} در رابطۀ کشف قوانین طبیعت نشان میدهد.بقول فویرباخ و فروید(اولین شکل ظهور از خود بیگانگی) در چهرۀ"توتم" پدیدار میگردد.

محمد شاه فرهود

 

بنیان افگنی متن

 

تــالار اندیشــــــــــه

 

کانت

هگل

مارکس

سقراط

ارسطو

هراکلیت

افلا طون

 

 

ماکس وبر

هايدگــــــــــر

 فوکویاما

هابرماس

درایدا

برنشتاین

نیچه

 

فلسفه تحلیلی سیاست

میشل فوکو

 

 ما در پایان این قرن بیستم شاهد چیزی مانند پایان عصر انقلاب نیستیم؟ این نسل پیشگوئی، حکم مرگ درباره انقلاب به نظرم تا حدی خنده‌دار می‌نماید. ما شاید در شرف آنیم پایان یک دوره تاریخی را تجربه کنیم که از زمان ۱۷۹٣-۱۷۹۲ لااقل برای غرب از طریق انحصار انقلاب تحت سلطه بود، به همه آن تاثیرات بعدی استبداد، بدون این‌که این ازمیان رفتن انحصار انقلاب به معنای بالا‌بردن ارزش رفرمیسم است.

 

. عقاید نویسندگان لزومآ نظر " زندگی " نمی باشد

 
   
  از میان مطالب و مقالات

               

آیا ما لیبرال هستیم ؟

.

تحقیقات  فلسفی

 

 آزادی آرمان بسیار والایی است و بی شک هرکس آنرا می ستاید و ارج می نهد اما آزادی با این مفهوم وسیعی که فلاسفه لیبرال کلاسیک در نظر داشته اند بنظر غیر عقلانی می آید.

 

 

 

 

 

 

دستور زبان فارسی

چکاوک

دعا به خداوند نرسید

 

 

 

 
   
 
 

 

 

حجر الاسود

 

  زندگی» ققنوســی برای اجرای نغمه های متـفاوت»

 

متهم رديف سيزدهم!

نجيب الله دهزاد

 زما تـــــربـــــور

اکبر کرگر

نامه به سياه سنگ

مژگان "ساغر شفا"

گروه 8 و افغانستان

 
   
 
 
   

خير، شر و«تروريسم»

 
   
 
 

کلید بحران افغانستان در پاکستان است

   

تابلوهاي ناتمام

قسمت سوم

زینت نور

     گالری پیکاسو

 
انقلابي

 کشور علم

تامس کوهن

آئــيــن عــــيـــاری و جــــوانمردی21

غ.ح.یقین

مساله اي فلسفي به نام معناي زندگي

ايگلتون

 

اقتصاد آمريکا چگونه کار ميکند؟

 

بهتر است به جای لعنت فرستادن به تاريكی، شمعی بيفروزی(کنفوسیوس)

 

دا زموژ زیبا وطن

ساعت و تقویم

تقویم سال 1386 خورشیدی

گوگل دری

 

گنجینه دانش

کامپیوتر

داشته ها و اصطلاحات آن

 

رابعه بلخی

 دقيقی بلخی

رودکی

ابونصر فارابی

ابوريحان بـيـروني

 

ابن سینا

ابر مرد خرد گرا

ابوبکر محمد

 بن زکريای رازی

اپیکور

بشار بن بُرد تخارستانی

 

حضرت بـــــیدل

زیست شناسی بیماری ایدز

بيماري قند

سرطـان هـا

نظام خورشیدی

زير ساخت اينترنت

 

 « مــرد و نامــرد»

داستان کوتاه

 

 

نگارش و خوانش از

اکــــرم عثمان

رنگارنگ

 
نشر پـیام های تبریکه ، تسلیت، اعلانات و ساخت سایت به قیمت های مناسب پذیرفته میشود   

 

استفاده از مطالب و عکسهای  زندگی "  با ذ کر نشانی مأ خذ مانعی ندارد